دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 10:47

اشتاین مایر هم به تهران می‌آید

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرده به زودی به تهران سفر می‌کند.
کد خبر : 35131

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، فرانک والتر اشتاین‌مایر دوشنبه در کنفرانسی با حضور رؤسای هیأت‌های دیپلماتیک آلمان در وزارت امور خارجه این کشور در برلین اعلام کرد برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ١+٥ در وین، اکتبر (مهر/آبان) به تهران سفر می‎‌کند.


پس از توافق هسته‌ای وین، قائم‌مقام صدراعظم آلمان، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا، وزیر امور خارجه فرانسه و وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران سفر کرده‌اند. این سفرها نشانه آغاز روابط جدی اتحادیه اروپا با تهران است.


وزیر امور خارجه آلمان به عنوان یکی از شرکای ١+٥ در جریان توافق هسته‌ای وین در این کنفرانس، بار دیگر تصریح کرد: توافق هسته‌ای ایران می‌تواند فرصتی برای حل‌وفصل سایر منازعات خاورمیانه از جمله بحران سوریه فراهم کند.


وزیر امور خارجه آلمان همچنین تأکید کرد دستیابی به توافق وین باعث افزایش امنیت خاورمیانه شده و نشان داده است منازعات ریشه‌ای و پیچیده‌ای که تحت‌الشعاع بی‌اعتمادی و حتی خصومت قرار می‌گیرند، می‌توانند به‌گونه‌ای مسالمت‌آمیز حل‌وفصل شوند.


«زیگمار گابریل»، قائم‌مقام صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی این کشور، نیز روز ٢٨ تیرماه، پنج روز پس از توافق هسته‌ای به تهران سفر کرده بود. گابریل در همایش همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان، که در تهران برگزار شده بود، گفت: تجربه ما آلمانی‌ها نشان می‌دهد امنیت و رفاه، از طریق مذاکره و گفت‌وگو حاصل می‌شود و درگیری و جنگ، رفاه به دنبال ندارد.


قائم‌مقام صدراعظم آلمان با تأکید بر اینکه دستیابی به تفاهم هسته‌ای پس از بحران ١٣ساله نیز از گفت‌وگو به دست آمد، ادامه داد: پس از برداشته‌شدن تحریم‌ها، می‌توانیم روابط اقتصادی را از سر بگیریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته