دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1397 - 10:17

آینده سوریه محور رایزنی‌های جابری انصاری در مسکو

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با مقام‌های سیاسی روسیه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : 351305
adcdac3f-261d-4ea0-b79b-e871a5077050.jpg

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری که در رأس یک هیئت سیاسی به روسیه سفر کرده، روز گذشته در دیدارهایی پی‌درپی که از صبح تا شب ادامه یافت با تعدادی از مقامات این کشور، دیدار و گفتگو کرد.


وی در نخستین دیدار رسمی خود، در مقر وزارت دفاع روسیه با «الکساندر فومین» معاون بین‌الملل وزارت دفاع این کشور ملاقات و درباره تحولات میدانی و سیاسی سوریه و هماهنگی‌های دو کشور در مرحله فعلی و آتی رایزنی و تبادل‌نظر کرد.


جابری انصاری سپس در دومین دیدار خود در محل مهمانسرای وزارت امور خارجه روسیه با «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه و «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه، ملاقات و درباره آخرین تحولات روند صلح در سوریه و یمن و هماهنگی سیاست‌های دو کشور در این زمینه گفتگو کرد. این گفتگوها که سه ساعت و نیم ادامه داشت با ضیافت ناهار رسمی میزبان به‌افتخار جابری انصاری و هیئت همراه پایان یافت.


دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان سپس در مقر وزارت امور خارجه روسیه، با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور، دیدار و پیرامون روندهای مختلف منطقه‌ای ازجمله در فلسطین، لیبی، سودان و سوریه رایزنی کرد.


جابری انصاری شب گذشته نیز در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با «قدری جمیل» یکی از رهبران گروه‌های معارض سوریه و رئیس مجموعه مسکو پیرامون آخرین تحولات سوریه و مسائل مربوط به تأسیس کمیته قانون اساسی این کشور گفتگو و تبادل‌نظر کرد.


وی شب گذشته به تهران بازگشت.


انتهای پیام/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته