دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1397 - 18:46
رئیس دانشگاه آزاد لاهیجان:

آماده همکاری برای حفظ محیط زیست هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: دانشگاه آزاد برای فرهنگ‌سازی و اقدام مشترک برای حفظ محیط‌زیست آماده همکاری با همه دستگاه‌ها است.
کد خبر : 351125
image_2019_1_9-14_37_1_308_DqM.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، سیروس بیدریغ عصر امروز در مراسم اهدای مداد سبز در مدرسه سبز سما لاهیجان اظهار کرد: سیاست مدرسه سبز سما لاهیجان انجام فعالیت‌های محیط زیستی و ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از فضای سبز و اعتلای فرهنگ دوستی با طبیعت است .


وی مدرسه سبز سما لاهیجان را یکی از مدارس برتر سما در کشور دانست که مورد تجلیل قرارگرفته و ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در بین دانش‌آموزان، این مراسم با شعار (نقش درخت می‌زنم با دستان کوچکم) با کمک و مشارکت  شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان در این مدرسه برگزار شد.


در ادامه مسعود کاظمی شهردار لاهیجان اظهار‌ کرد: هدف از برگزاری این طرح نهادینه کردن محافظت از محیط‌زیست بین دانش‌آموزان است.


وی افزود: همان‌طور که دانش آموزان آینده‌ساز انقلاب اسلامی هستند ما نیز برای نخستین بار در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی این بذرها را در قالب مداد سبز در اختیار دختران مدرسه سبز قراردادیم تا آن را پرورش داده و سپس به طبیعت برگردانند؛ چراکه معتقدیم هر چیزی را استفاده می‌کنیم قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارد.


کاظمی لاهیجان را به‌عنوان شهر پیشگام اهمیت به محیط‌زیست اعلام و ادامه داد: این مداد از نوع روزنامه‌ای است و ما فرهنگ استفاده از مواد بازیافتی را به دانش آموزان آموزش می‌دهیم و این برنامه با مشارکت دانشگاه آزاد و مدرسه سما باعث ایجاد یک الگو برای همکاری همه دستگاه‌ها برای حفاظت از محیط‌زیست است.


در ادامه مراسم جواد تمیزکار سخنگوی شورای شهر لاهیجان، با بیان رویکرد محیط زیستی مدرسه گفت: دانش‌آموزان پس از تحویل گرفتن مداد و گلدان، تا 15 اسفند روز درختکاری فرصت دارند کپسول انتهای مداد را که حاوی بذر است کاشته و پس از رشد بذر، با حضور شهردار و شورای اسلامی شهر به نام خود در سطح شهرستان غرس کنند.
انتهای پیام/4117


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته