دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1397 - 18:37
وزیر خارجه آلمان مطرح کرد:

اتحاد دولت‌های فرانسه و آلمان علیه افراطی‌ها

وزیر امور خارجه آلمان گفت: فرانسه و آلمان تصمیم دارند با افزایش همکاری‌ها و تعمیق اتحاد دوجانبه در مقابل ملی‌گرایان افراطی بایستند.
کد خبر : 351124
4.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بلومبرگ، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان از امضای یک پیمان همکاری جدید میان برلین و پاریس خبر داد و گفت: «دولت‌های آلمان و فرانسه تصمیم دارند پس از گذشت 55 سال از امضای اولین پیمان اتحاد دو کشور در سال 1963، روابط و همکاری‌های خود را افزایش دهند و به تعمیق این اتحاد دوجانبه بپردازند.»


بر اساس اعلام وزیر امور خارجه آلمان، آنگلا مرکل و امانوئل مکرون در بیست و دوم ژانویه (دوم بهمن 97) در شهر مرزی آخن در مرز فرانسه و آلمان پیمان همکاری جدیدی را امضا خواهند کرد که بر مبنای این پیمان، همکاری‌های دو دولت در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و محیط زیست افزایش چشمگیری خواهد داشت.



وی تأکید کرد: «پیمان آخن حاوی پیامی روشن برای پوپولیست‌ها و احزاب افراطی است. آن‌ها سعی دارند خودخواهی ملی را جایگزین رویکرد جهانی اتحادیه اروپا کنند.»


هایکو ماس در پایان تصریح کرد: «این پیمان دوجانبه حق حاکمیت ملی دو کشور را نقض نمی‌کند و باعث تقویت و بهبود شرایط آلمان و فرانسه خواهد شد.»


به گزارش آنا، فرانسه و آلمان تلاش دارند مانع از قدرت گرفتن احزاب افراطی در قاره سبز شوند. با نزدیکی انتخابات پارلمان اروپا، احزاب راست افراطی در کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، ایتالیا، مجارستان و ... در حال قدرت‌گیری هستند و ایده خروج از اتحادیه اروپا را به‌عنوان شعار اصلی خود انتخاب کرده‌اند.


انتهای پیام/4095/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته