دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1397 - 15:31
سخنگوی شورای نگهبان:

بودجه شفافیت لازم را ندارد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: متأسفانه بودجه اشکالات متعددی دارد، به‌ویژه آنکه آن طور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام شفافیت لازم وجود ندارد.
کد خبر : 351037

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی در حاشیه جلسه امروز شورای نگهبان با اشاره به بررسی بودجه در كميسيون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: درباره بودجه متأسفانه اشکالات متعددی وجود دارد، به‌ویژه آنکه آن طور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام شفافیت لازم وجود ندارد.


وی با تأکید بر اينكه وظیفه دولت و مجلس است که شفافیت لازم را در بودجه ایجاد کنند، افزود: نکات و ایراداتی که شورای نگهبان در سال‌های گذشته به لايحه بودجه وارد دانسته، بايد از سوی دولت و مجلس برطرف شود و تقاضای ما این است که با توجه به اشکالاتی که در سال‌های گذشته به لایحه بودجه داشتیم، نمایندگان این لایحه را با دقت بیشتری بررسی و تصویب کنند.


سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: يک اشکال کلی دیگری که وجود دارد این است که شورای نگهبان همیشه از لحاظ مدت زمان بررسی لایحه بودجه در مضیقه است و فرصت ۲۰ روزه برای بررسی و اظهارنظر كافی نيست.


وی ابراز امیدواری کرد: دولت و مجلس در سال‌های آینده به‌گونه‌ای عمل کند تا اين شورا بتواند در زمان محدودی كه برای بررسی لايحه بودجه دارد، استفاده كند و این فرصت را از شورای نگهبان نگيرند.


کدخدایی همچنین با اشاره به عضویت و آغاز به کار آیت‌الله آملی لاریجانی در شورای نگهبان گفت: خوشبختانه آیت‌الله لاریجانی در ۲۰ سال گذشته در مناصب مهمی حضور داشته است و قبلاً نیز حضور وی را در شورای نگهبان تجربه کرده بودیم.


وی افزود: آیت‌الله آملی لاریجانی در سمت ریاست قوه قضائیه ایفای نقش کرده است و اکنون در شرف اتمام مسئولیتش در آن قوه است، خوشحالیم که دوباره در شورای نگهبان حضور دارند.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته