دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1397 - 15:06
در دانشگاه بیرجند؛

کنفرانس بین‌المللی گردشگری بیابان لوت برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی گردشگری بیابان لوت در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۹۸ در دانشگاه بیرجند و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.
کد خبر : 351006
PanelSlide_205.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی دانشگاه بیرجند، بیابان لوت نخستین اثر ملی طبیعی در ایران است که در سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و فرصت‌های زیادی چه در سطح محلی، ملی و بین‌المللی را برای استان‌های مجاور آن یعنی خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان و به صورت عام‌تر برای کل کشور در پی دارد.


یکی از مواهب اصلی گردشگری استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان، مجاورت با بیابان لوت است که با توجه به گرایش‌های متعدد گردشگری می‌تواند تبدیل به یکی از پیشران‌های توسعه این مناطق شود. این بخش در حوزهای زیادی می‌تواند به توسعه استان‌های مجاور کمک کند. از جمله محرک مناسب برای رشد اقتصادی پایدار استان‌های مجاور، رشد تجارت بین‌الملل گردشگری که در این راستا پس از صنعت پتروشیمی و نفت، بالاتر از صنایعی مانند خودروسازی و مواد غذایی در جایگاه سوم جهان قرارگرفته است.


بیابان لوت علاوه بر اینکه یک بیابان و کویر است، یک سرمایه بزرگ ملی در حوزه‌های طبیعی و فرهنگی است و استفاده مطلوب از این فرصت هم برای شناساندن شرق ایران، هم برای معرفی سرمایه‌های فراوان کویر و هم برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف و علاقه‌مند کردن جامعه گردشگری و جهانی به این سرمایه و پاسداشت این اثر برای آیندگان است.


انتهای پیام/4113


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه بیرجند
ارسال نظر
قالیشویی ادیب