دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1397 - 03:42

توافق صلح مرزی میان مالزی و سنگاپور

مالزی و سنگاپور به توافق بر سر پایان درگیری‌ها بر سر موضوعات مرزی دست یافتند.
کد خبر : 350803
singapore-vep.png

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از واس، دولت‌های مالزی و سنگاپور به توافق آتش‌بس دست یافتند و خواستار آغاز مرحله جدیدی از رایزنی‌ها برای مشخص کردن مرزهای دریایی و هوایی خود شدند.


«سیف‌الدین عبدالله»، وزیر امور خارجه مالزی در کنفرانس خبری مشترک با «ویویان بالاکریشنان»، همتای سنگاپوری خود گفت: «با دولت سنگاپور به توافق بر سر لغو فوری اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه هوایی ممنوعه میان دو کشور دست یافتیم».


وی افزود: «مالزی به‌زودی همه اقدامات خود را در حریم هوایی منطقه پاسیر گودانگ واقع در ایالت جوهور متوقف می‌کند و سنگاپور نیز اقدام مشابهی را در مرزهای مشترک انجام می‌دهد».


به گزارش آنا، پیش‌تر «ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر مالزی درباره اختلافات مرزی با سنگاپور گفته بود گاهی اوقات ادعاهای هم‌پوشانی وجود دارد که باید با گفت‌وگو و وضع قوانین رفع شود.


وی افزود: «مالزی با سنگاپور درباره اختلافات مرزی دریایی میان دو کشور مذاکره خواهد کرد، اما هیچ تصمیمی درباره خروج کشتی‌های مالزی از منطقه دریایی مذکور گرفته نشده است».


«جوهور» یکی از شهرهای مالزی و مرکز ایالت «جوهور» میان مالزی و سنگاپور قرار دارد و دروازه جنوبی کشور مالزی به سنگاپور به‌شمار می‌رود. روابط تجاری میان مالزی و سنگاپور موجب شده است تا «جوهور بارو» (باهرو) به‌عنوان یکی از مهمترین نقاط مالزی به‌شمار رود.


پیش تر مالزی محدودیت‌هایی بر بندر «جوهور» وضع و سنگاپور به آن اعتراض کرد و آن‌را نقض جدی حاکمیت و قانون بین‌الملل و نقض حریم مرزی این کشور خواند.


انتهای پیام/4033/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته