دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1397 - 17:02
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

انتقاد نماینده اصلاح‌طلب از بی‌توجهی دولت به خواست فراکسیون امید

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی رئیس‌جمهور به درخواست فراکسیون امید انتقاد کرد.
کد خبر : 350782

علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه برای فراکسیون امید مهم است که تعامل مجلس و دولت در سطح بالاتری صورت گیرد، اظهار کرد: نگاه فراکسیون به وزرا و کابینه تعاملی است و وقتی ارتباطی وجود نداشته باشد یا این ارتباط مستمر نباشد و جلسات هماهنگی و توجیهی وجود نداشته باشد، قطعاً تعامل به صورت ناقص و رسمی اتفاق می‌افتد که نتیجه آن اصطکاک میان مجلس و دولت است.


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون امید برای پیشگیری از اصطکاک میان مجلس و دولت دو راهکار پیشنهاد داد، تصریح کرد: خواستیم کمیته تعامل فراکسیون امید با دولت تشکیل شود و این موضوع را دو سه نوبت در حضور آقای روحانی مطرح کردیم، ولی چنین کمیته‌ای در عمل شکل نگرفت.


نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نگاه فراکسیون امید به وزرای کابینه فردی نیست که بخواهیم تک‌تک با وزرای دولت هماهنگی داشته باشیم گفت: وقتی وزیر از مجلس رأی می‌آورد‌ و در کابینه حضور می‌یابد، امید است که کمیته تعامل شکل بگیرد تا مناسبات مجلس و دولت در مسیر متعالی پیش برود.


وی درباره اینکه آیا ارتباط میان فراکسیون امید و وزرای دولت تعاملی نیست، اظهار کرد: وزرا اغلب دعوت فراکسیون را پذیرفته و به فراکسیون می‌آیند، اما وقتی کمیته میان فراکسیون و دولت وجود ندارد این از نظر ما یک نقص است. چرا که الان مسائل به صورت فردی و موضوعی پیگیری می‌شود و تشکیل کمیته می‌تواند به کار جامعیت بیشتری ببخشد.


به گزارش آنا، محمدرضا عارف پانزدهم دی، در دیدار با اعضای مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با انتقاد از اینکه در زمان انتخابات مجلس دهم به‌دلیل رد صلاحیت‌های صورت‌گرفته کسانی را در برخی استان‌ها مورد حمایت قرار دادیم که بعداً مهمترین وظیفه‌شان را  در مجلس رودررویی با فراکسیون امید تعریف کردند، گفت: برخی یادشان رفته که چگونه بر سرکار آمدند. وزرایی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند، هماهنگی مناسبی با فراکسیون امید ندارند و متأسفانه باید بگویم برخی دوستان اصلاح‌طلب که عهده‌دار سمتی می‌شوند با رفتاری که تلقی عافیت‌طلبی و ماندگاری در قدرت به هر قیمتی می‌شود، عملکرد آنها بعضاً به هیچ وجه با گفتمان اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته