دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1397 - 16:08
توسط رؤسا صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همكاری مشترک بين دانشگاه شيراز و علوم پزشکی

تفاهم همكاری مشترك با حضور اعضای هيئت رئيسه دو دانشگاه شيراز و علوم پزشكی؛ توسط رؤسای دو دانشگاه به امضا رسيد.
کد خبر : 350755
IMG_5557.JPG

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه شیراز در مراسمی با حضور اعضای هيئت رئيسه دو دانشگاه شيراز و علوم پزشكی شيراز؛ تفاهم همكاری مشترک توسط حميد نادگران، رئيس دانشگاه شيراز و علی بهادر، رئيس دانشگاه علوم پزشكی شيراز به امضا رسيد.


نادگران در اين مراسم با ابراز خوشحالی از حضور اعضای هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي شيراز در دانشگاه شيراز اظهار داشت: برگزاری چنين نشست‌هايی می‌تواند ارتباطات و تعاملات دو قطب علمی شيراز را گسترش و تعميق بخشد.


وي افزود: در شرايط كنونی رشته‌های بين رشته‌ای ضرورت فراوان دارد و افزايش ارتباطات دو دانشگاه شيراز و علوم پزشكی شيراز زمينه‌ساز شكل‌گيری چنين رشته‌هايی است.


رئيس دانشگاه شيراز تأكيد كرد: هم‌اكنون دو دانشگاه دارای همكاری مناسبی با دستگاه‌های اجرايی استان فارس هستند و گسترش اين ارتباطات در نهايت به رضايت‌مندی اقشار مختلف جامعه منجر می‌شود.


نادگران از طراحی و توليد تجهيزات پيشرفته پزشكی به عنوان زمينه خوبی برای همكاری مشترک نام برد و تصريح كرد: با توجه به تحريم‌های ظالمانه از يك سو و توانمندی‌های فراوان دانشگاه شيراز از سوی ديگر؛ می‌توان در حوزه‌های مختلف، پروژه‌های مشترک تعريف كرد تا مردم از نتايج و مزايای اين طرح‌ها و تعامل دو مركز بزرگ علمی كشور بهره‌مند شوند.


رئيس دانشگاه علوم پزشكی شيراز هم در آئين امضای تفاهم‌نامه همكاری مشترک با دانشگاه شيراز اظهار داشت: در بسياري از كشورهای دنيا انفكاک بين دانشگاه‌های پزشكی و ساير دانشگاه‌ها وجود ندارد و اين جدايی در كشور ما آسيب‌های زيادی دارد.


وی افزود: بسياری از صاحبنظران معتقدند كه دانشگاه‌های علوم پزشكی با ساير دانشگاه‌ها بايد به هم ملحق شوند و اين پيوند زمينه‌ساز حل مشكلات طرفين است.


بهادر گفت: در زمينه ساخت و تعمير تجهيزات پزشكی، آسيب‌های اجتماعی، مهندسی، علوم انسانی و ساير موارد، دو دانشگاه می‌توانند با هم همكاری کنند.


رئيس دانشگاه علوم پزشكی شيراز اين پيشنهاد را مطرح كرد كه جلسات مشترک دو دانشگاه به صورت منظم و مستمر برگزار شود تا نتايج گفتگوها به دستاوردهای عملی منجر شود.


در ادامه اين نشست معاونان دانشگاه شيراز و دانشگاه علوم پزشكی شيراز درخصوص مسائل و اقدامات هر دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب