دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با سخنرانی سردار جمشیدیان؛

سالگرد شهید فرهنگی و مدافع حرم «سعید سیاح‌طاهری» برگزار می‌شود

سومین سالگرد شهادت مدافع حرم اهل‌بیت(ع) و عرصه فرهنگی شهید‌ سعید سیاح‌طاهری در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 350721
1773120_547.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، یادواره سومین سالگرد شهادت مدافع حرم اهل بیت(ع) شهید سعید سیاح‌طاهری برگزار می‌شود.


مراسم این شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) و مجاهد عرصه فرهنگی شهید سعید سیاح‌طاهری ساعت ۱۸ پنج‌شنبه ۲۰ دی‌ماه در فرهنگسرای جوان (خاوران) تهران برگزار می‌شود.


سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران سخنران این مراسم است.


سعید سیاح‌طاهری در ۱۸ اسفند سال ۱۳۳۶ در آبادان دیده به جهان گشود. وی از فرماندهان جنگ ایران و عراق و فعال فرهنگی و اجتماعی بود که عازم سوریه شد و در منطقه خان طومان در نزدیکی شهر حلب به شهادت رسید. وی در سال ۶۰ به عضویت سپاه آبادان درآمد و پس از شهید قبادی‌نیا، فرماندهی سپاه آبادان را عهده‌دار شد، در آذرماه سال ۶۰ نیز طی یک عملیاتی مجروح شد و یکی از انگشتان دستش را از دست داد، چندی بعد دوباره به جبهه آبادان بازگشت و همواره پرتلاش و در اغلب عملیات‌ها حضور مستمر داشت. وی در پنجم آذرماه سال ۶۵ در خلال عملیات کربلای پنج، دچار مجروحیت شدیدی شد که منجر به از دست دادن چشم راست و شنوایی گوش چپ شد.


در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بهمن ۱۳۹۴ از خانواده وی تقدیر شد و فاطمه معتمد‌آریا، مهتاب کرامتی، رخشان بنی‌اعتماد و سیده زهرا حسینی از او تقدیر کرده و با ذکر خاطراتی یاد او را گرامی داشتند.


کتاب «سعید شهید» شامل ۴۰ خاطره از سعیدسیاح طاهری است که در دو هزار نسخه به چاپ رسیده‌ است.


انتهای پیام/4082/ 4122/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته