دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جمشید جم در گفتگو با آنا:

«یار دبستانی من» را با شور و شوقی حماسی برای انقلاب خواندم

هنرمند عرصه موسیقی و خواننده سرود یار دبستانی من گفت: در دوران انقلاب، نوجوانی پر از شور انقلاب بودم و یار‌دبستانی من را باشور و شوق برای انقلاب خواندم.
کد خبر : 350530
IMAGE634516071287031250.jpg

جمشید جم در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با توجه به فرارسیدن ایام دهه فجر و چهل سالگی انقلاب درباره اولین سرود انقلابی خود گفت: سرود «یار دبستانی من» از آن دسته کار‌های هنری بود که با کمترین امکانات بیشترین مخاطب را جذب کرد و به طول تاریخ ماندگار شد. کمتر کسی است که این سرود را نشنیده باشد و یا با شنیدنش خاطرات روز‌های انقلاب را در ذهن خود تداعی نکند.


این هنرمند موسیقی کشور ادامه داد: سرود یار دبستانی من را در یک استودیوی کوچک و در یک زیرزمین ساختیم شاید امکانات بسیار کمی داشتیم اما برای ما مهم، ساختن سرودی برای حماسه‌ آفرینی و شروع حرکتی برای رهایی از بند استبدا و رسیدن به آزادی بود. کشور عزیزمان ایران سرشار از نغمه‌ها و آواهای کهن است که سراسر شور و حماسه است. بیان حماسه با زبان سرود برای ساختن حماسه‌ای در تاریخ بسیار پسندیده و نیکوست.


وی اظهارکرد: از چهل و هشت سال قبل که کار موسیقی را آغاز کردم همیشه دغدغه سرود‌ها و نوا‌های حماسی را داشتم و دوست داشتم که موسیقی را در شکل اصیل و حماسی و آیینی آن اجرا و دنبال کنم و به شاگردانم نیز آموزش دهم. امروز با برگزاری جشنواره‌های متعدد از موسیقی‌های آئینی و حماسی در قالب سرود بسیار خوشحال و خرسند هستم و از اینکه این هنر به آینده‌گان نیز انتقال پیدا کند و جوانان و هنرمندان به شکل حرفه‌ای و جدی آن را دنبال کنند و ادامه دهند، احساس شور و شأف می‌کنم.


جم تصریخ کرد: مسئولیت انجمن موسیقی بسیج هنرمندان کشور را به‌عهده دارم که مایه خرسندی بنده است در انجمن موسیقی بسیج هنرمندان کشور جشنواره‌های مختلفی با موضوع موسیقی‌های حماسی و آواهای آئینی برگزار می‌شود که همه ساله مورد توجه هنرمندان و هنردوستان قرار می‌گیرد.


جم یادآور شد: با توجه به اهمیت سرود حماسی، چهارمین جشنواره موسیقی بسیج هنرمندان کشور را به سرود اختصاص دادیم که در این دوره دبیری جشنواره را به‌عهده دارم. جشنواره سرود بسیج از 25 تا 28 دی در استان لرستان برگزار می‌شود.


وی تأکید کرد: با توجه به بالا بودن سطح کار‌های رسیده از مردم هنر‌دوست ایران تقاضا دارم برای رأی دادن به موسیقی مورد نظر خود به سایت چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آئینی بسیج هنرمندان مراجعه کنند.


انتهای پیام/4100/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته