دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1397 - 13:54

دانشمندان هندی نظریات انیشتین را رد کردند

گروهی از دانشمندان هندی در کنگره علمی سالانه اکتشافات اسحاق نیوتون و آلبرت انیشتین را رد کردند.
کد خبر : 350380
_104611284_gettyimages-113636669.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از بی بی سی، دانشمندان هندی سخنگوی کنگره علمی سالانه را به دلیل ادعاهای نادرست مورد ضرب و شتم قرار دادند.


در کنگره علمی سالانه هند که توسط نخست‌وزیر این کشور نارندرا مودی افتتاح شد، گروهی از دانشمندان اکتشافات و نظریات اسحاق نیوتون و آلبرت انیشتین را رد کردند. این گروه همچنین ادعا کردند که هندوهای باستانی تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی را ابداع کرده‌اند.


اسطوره‌های هندو و نظریه‌های مذهبی نقش پررنگی در کنگره علمی سالانه هند ایفا می‌کنند؛ اما بسیاری از دانشگاهیان معتقدند که نشست امسال بیش از اندازه عجیب‌وغریب بوده است.


رئیس دانشگاه هندی سوترن با ارائه یک نوشته باستانی به زبان هندو ادعا کرد که تحقیقات سلول‌های بنیادی هزاران سال قبل در هند ابداع شده است. سرپرست دانشگاه آندرا نیز ادعا کرد شاه دمون از افسانه‌های حماسی هندو 24 نوع وسیله هوابرد و شبکه‌ای از باندهای فرود در سریلانکای امروزی داشته است.


یک دانشمند به نام دکتر کی جی کرشنان از دانشگاه ایالت جنوبی در سخنرانی خود اظهار کرد که اسحاق نیوتون و آلبرت انیشتین هر دو اشتباه کرده‌اند و نام امواج گرانشی باید به امواج نارندا مودی تغییر کند. به گفته وی، نیوتون قادر به درک نیروهای گرانشی نبوده و نظریات انیشتین نیز اشتباه است. خواندن متون باستانی هندو در هند بسیار رایج است؛ اما استناد علمی بر آنها کاملاً اشتباه است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته