دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا؛

استارت شاگردان کی‌روش در امارات/ یمن اولین قربانی

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدارش در جام ملت‌های آسیا عصر امروز به مصاف یمن می‌رود.
کد خبر : 350310

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های فوتبال ایران و یمن امروز از ساعت 19:30 به وقت تهران مقابل هم قرار می‌گیرند.


این مسابقه، تقابل یکی از مدعیان فتح جام در برابر یکی از تیم‌‌‌هایی است که به سخت‌‌‌ترین شکل ممکن وارد مسابقات شده‌اند. یمنی‌‌ها در مرحله انتخابی جام ملت‌‌ها تنها یک مسابقه از هشت دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و به این ترتیب به عنوان قعرنشین گروه راهی دومین مرحله گروهی شدند. جایی‌که تنها به لطف قرعه مناسب و به دنبال همگروهی با تاجیکستان، نپال و فیلیپین جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات را به‌دست آوردند.


دیدار دو تیم در جام ملت‌ها ششمین مسابقه تاریخ دو تیم است. اولین بار در روز 18 خرداد 1355، دو تیم در حالی در استادیوم آزادی و در مسابقات جام ملت‌های آسیا مقابل هم قرار گرفتند که در آن زمان، یمن به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم شده بود و این تیم یمن جنوبی بود که مقابل ایران قرار گرفت. در پایان این مسابقه، ایران در بهترین نتیجه تاریخ جام ملت‌ها موفق شد با هشت گل حریف خود را شکست دهد. در این مسابقه غلامحسین مظلومی با سه گل زده، بهترین عملکرد را از خود برجای گذاشت.


دومین دیدار دو تیم هم تقابل دیگری بود میان ایران و یمن جنوبی در روز 4 آذر 1361، تیم ملی کشورمان در رقابت‌های بازی‌های آسیایی دهلی‌نو موفق شد با دو گل ناصر محمدخانی و علیرضا فیروزی حریف خود را شکست دهد.


ایران در سومین مسابقه خود مقابل یمن جنوبی همین نتیجه را تکرار کرد و در روز 10 آذر 1368 موفق شد با دو گل مجید نامجومطلق این حریف را شکست دهد. این مسابقه از سری رقابت‌های جام صلح و دوستی کویت برگزار شد.


تقابل بعدی دو تیم به بازی‌های آسیایی 1994 هیروشیما بازمی‌گردد. ایران و یمن که هر دو از این رقابت‌ها حذف شده بودند، در آخرین مسابقه و در دیداری تشریفاتی به مصاف هم رفتند که تیم ملی با گل‌های فرشاد پیوس، مجتبی محرمی و جمشید شاه‌محمدی موفق شد چهار بار دروازه یمن را بازکند.


آخرین رویارویی دو تیم هم به 25 آذر 1391 بازمی‌گردد. در رقابت های غرب آسیا، تیم دوم ایران شرکت کرد اما از آن‌جا که این مسابقات، رقابت‌هایی رسمی به‌شمار می‌آیند، برد(2-1) ایران و گل‌های یعقوب کریمی و امیدنظری نیز در تاریخ نبردهای دو تیم ثبت شد.


انتهای پیام/4051/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته