دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سه برنامه مهم وزارت بهداشت در برنامه ششم توسعه از زبان وزیر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور امنیت غذایی، سلامت روان و ترویج برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را مد نظر قرار خواهیم داد.
کد خبر : 35030

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در پیامی به مناسبت هفته دولت عنوان کرده است: «به نظر می‌رسد مهم‌ترین فلسفه نام‌گذاری هفته‌ای به نام دولت، آن بوده که دولتمردان در بحبوحه‌ انجام امور اجرایی کشور، از یاد نبرند، وارث نظام و دولتی هستند که روزی شهیدان رجائی و باهنر بر مسند هدایت آن تکیه زده بودند و به یاد داشته باشند، الگوی ایشان چه کسانی هستند و در کار و تلاش و تعامل با مردم، باید بینش و منش کدامین انسان‌های بزرگوار و شهیدان گرانقدر را سرمشق خود قرار دهند.


این هفته فرصت تجدید بیعت دولتمردان با شهیدان بزرگواری است که در راه تحقق اصول اساسی جمهوری اسلامی، یعنی استقلال و آزادی، با اهدای جان، معامله‌ای جانانه با خدای خویش کردند و اثبات نمودند آن چه باید جمهوری اسلامی ایران را از سایر حکومت‌ها متمایز سازد، اخلاص، مردم‌ داری، ساده‌زیستی، پایبندی به قانون، پرهیز از افراط و تفریط، تواضع و تلاش بی‌وقفه مسئولان برای خدمت به مردم است.


هفته دولت همچنین زمانی است برای بیشتر دانستن مردم از آن چه برای تامین آسایش و آرامش‌شان به مرحله عمل در آمده و دلایل آنچه باید می‌شد اما محقق نگشته است و نیز فرصتی برای آن که عملکرد دولت در بوته نقد قرار گیرد. در این عرصه رسانه‌ها باید به میدان آیند و به وظیفه خویش عمل کنند؛ صد البته با رعایت موازین اخلاق حرفه‌ای.


از این فرصت استفاده کرده، به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانم که اینجانب و همکارانم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تحقق عدالت در سلامت را به‌ عنوان سرمایه امروز و فردای کشور، اولویت نخست برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و یک بار دیگر با شما مردم بزرگوار، پیمان می‌بندیم، لحظه‌ای از تامین مصالح و منافع مردم در این عرصه غفلت نورزیم.


در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور نیز امنیت غذایی، سلامت روان و ترویج برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را مد نظر قرار خواهیم داد.


هموطنان عزیز هم بدانند که تکیه‌گاه دولت یازدهم، پس از خداوند متعال، ملت بزرگ ایران است و تنها با یاری‌ و پشتیبانی شما، دولت می‌تواند از گردنه‌های دشوار پیش رو گذر کرده، به سامان امور کشور بپردازد.


اطمینان دارم با درایت و تدبیر جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری، تلاش و کاردانی هیأت محترم دولت و همراهی مردم غیور این سرزمین کهن، همه‌ی ما ثمره‌ی همدلی و همزبانی ملی را در عرصه‌های گوناگون زندگی تجربه خواهیم کرد و شاهد روزهایی پرشکوه و آرامش بخش خواهیم بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته