دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا؛

اژدهای چینی، شاهین‌های قرقیزستان را قربانی می‌کند؟

دو تیم چین و قرقیزستان در نخستین دیدار خود در جام ملت‌ها مقابل هم قرار می‌گیرند.
کد خبر : 350292
CINA_-_calcio_sconfitti.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های فوتبال چین و قرقیزستان امروز در اولین دیدار گروه سوم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این دیدار، اولین مسابقه قرقیزستان در جام ملت‌های آسیاست و به این ترتیب دو تیم، برای نخستین بار در این تورنمنت به مصاف هم می‌روند.


چینی‌ها در راه صعود به این مسابقات چندان مقتدر ظاهر نشدند و پس از قطر در گروه سوم مرحله مقدماتی به مقام دوم دست یافتند. دو تساوی بدون گل مقابل هنگ‌کنگ ضعیف‌ترین نتایج چین در راه رسیدن به جام ملت‌ها بود و عاملی شد که چین به عنوان تیم دوم راهی مرحله نهایی شود.


قرقیزستان هم در گروه دوم مرحله مقدماتی پایین‌تر از استرالیا و اردن ایستاد تا راهی دور دوم مرحله گروهی شود و این بار هم پایین‌تر از هند ایستاد اما برتری مقابل تیم‌های میانمار و ماکائو سبب شد که قرقیزستان هم راهی جام ملت‌های آسیا شود.


این مسابقه در استادیوم خليفه بن زايد شهر العین برگزار می‌شود. این ورزشگاه 16 هزار نفری در سال 1996 ساخته شد و میزبان 6 مسابقه جام ملت‌ها خواهد بود.


دیدار دو تیم چین و قرقیزستان توسط محمد عبدالله حسن محمد داور اماراتی قضاوت خواهد شد. این داور 40 ساله از سال 2010 وارد لیست داوران فیفا شده و اولین حضور خود در جام ملت‌ها را تجربه خواهد کرد.


انتهای پیام/4051/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته