دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1397 - 08:56
رضایی‌کوچی در گفتگو با آنا:

70 درصد اعتبار عمرانی کشور از اسناد خزانه تأمین می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به 70 درصد اعتبار عمرانی کشور از اسناد خزانه تأمین می‌شود که هزینه سنگینی را بر حوزه عمران وارد کرده است.
کد خبر : 350247

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه دولت از اسناد خزانه اسلامی به‌عنوان پول نقد استفاده می‌کند، اظهار کرد: نزدیک به 70 درصد اعتبار عمرانی کشور از اسناد خزانه تأمین  و به پیمانکاران پرداخت می‌شود.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اسناد برای تبدیل شدن به پول برای پیمانکاران 40 درصد زیر قیمت بازار به فروش می‌رسد، تصریح کرد: پولی که ما به پیمانکاران می‌دهیم در اصل 60 درصد پول واقعی اوست. یعنی ما پیمانکارمان را با این روش تضعیف می‌کنیم و او هم به همین دلیل از کارش می‌زند، بنابراین ساختمان بیمارستانی که می‌سازد کیفیت لازم را ندارد، جاده‌ای که آسفالت می‌کند فرو می‌رود و پلی که می‌سازد استحکام لازم را ندارد و تخریب می‌شود.


وی تأکید کرد: جایگزینی اوراق خزانه با پول نقد هزینه سنگینی را بر حوزه عمران وارد کرده است و ما از یک سو کیفیت لازم را در پروژه‌های عمرانی نداریم و از طرف دیگر پیمانکاران خوب را از دست می‌دهیم.


رضایی‌کوچی با بیان اینکه دولت در بودجه سال 98 هم حدود 62 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی پیش‌بینی کرده است، خاطرنشان کرد: از این مقدار 30 هزار میلیارد تومانش سررسید اسناد سال‌های قبل است و این یعنی ما اعتبارات سال آینده را فروخته‌ایم و پول نقد نداریم که متأسفانه فشاری مضاعف بر سال‌های آینده است.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته