دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1397 - 15:07
جعفری به آنا خبر داد:

تخصیص اعتبار 18 میلیاردی برای توسعه صنایع تبدیلی در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از اختصاص اعتبار 18 میلیارد تومانی برای توسعه صنایع تبدیلی در این استان خبر داد.
کد خبر : 350099
n82877224-72269305.jpg

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در زنجان با تأکید بر لزوم تنوع‌بخشی به انواع محصولات کشاورزی با هدف جذب مشتری و توسعه بازار فروش اظهار کرد: امسال نیز با هدف توسعه اشتغال پایدار روستایی در بخش صنایع تبدیلی 18 میلیارد تومان اعتبار به این بخش تخصیص‌ یافته است.


وی با اعلام ظرفیت تولید 500 هزار تنی گندم در استان زنجان افزود: به دلیل استقرار واحدهای تولید آرد در استان در این زمینه نیز بستر لازم فراهم است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تأکید بر توسعه ظرفیت‌های صنایع تبدیلی در استان بخصوص شهرستان طارم بیان کرد: در این شهر به‌دلیل تنوع محصولات کشاورزی می‌توان بیش از گذشته زمینه برای توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی را رقم زد.


جعفری گفت: قابلیت فرآوری انواع محصولات کشاورزی همچون زیتون در استان ایجادشده و ارزش‌افزوده در این بخش نیز بالاست.


وی در پاسخ به سؤالی درباره فرآوری از محصول زیتون به‌عنوان یک محصول استراتژیک استان بیان کرد: فرآوری از این محصول بسیار بالاست. برای نمونه می‌توان از تفاله زیتون 27 نوع ماده تولید و به بازار عرضه کرد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با توجه به ظرفیت بالای تولید انواع محصولات کشاورزی در استان تصریح کرد: به‌دلیل اقلیم مساعد استان زمینه برای تولید سالانه 2.5 تا 3 میلیون تن انواع محصول کشاورزی وجود دارد.


جعفری افزود: در برخی مواقع سرمازدگی محصولات کشاورزی موجب می‌شود تا کاهش محصولات باغی و زراعی را در استان شاهد باشیم.


انتهای پیام/4121/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته