دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشست خبری سریال تلویزیونی «مینو» برگزار شد

نشست خبری سریال تلویزیونی «مینو» با حضور کارگردان و عوامل آن در سازمان فرهنگی هنری اوج برگزار شد.
کد خبر : 349945
مینو.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست خبری سریال تلویزیونی «مینو» صبح امروز با حضور امیرمهدی پوروزیری کارگردان و مهدی همایونفرتهیه‌کننده سلمان فرخنده ، مهدیه نساج و عباس غزالی بازیگران و عوامل سریال به همراه اصحاب رسانه در سازمان فرهنگی اوج برگزار شد.


ابتدا همایونفر اظهار کرد: از دیرباز به ژانر دفاع مقدس علاقمند بودم و دوست داشتم که یک درام عاشقانه در این باره بسازم چرا که جنگ ما جنگ مردانه بود و در مقطع کوتاهی زنان هم حضور داشتند و این حضور مقطعی زنان بهانه ای برای ساخت مینو که یک درام عاشقانه است شد.
 
پوروزیری کارگردان کار هم گفت: طرح اولیه سریال مینو شبیه فیلم مستند بود و تجربه قبلی در زمینه مستند داشتم و طی صحبت با همایونفر به این نتیجه رسیدیم که یک داستان عاشقانه را با حضور آدم‌های معمولی در فضای جنگ را به نمایش بگذاریم.
وی افزود: فیلم ساختن درباره شهری که مردم آن می خواهند شهرشان را نگه دارند و به زندگی بپردازند که برایم جذاب بود.
پوروزیری درباره اسم سریال هم گفت:‌ابتدا این سریال «آشوب » نام گرفت اما بخاطر اینکه سریال دیگری با این عنوان بود اسم آن به نام مینو تغییر یافت.
وی درباره اسم مینو هم اظهار کرد: در دوره ای اسم زن بر روی اثری ممنوع بود اما در آن مقطعی که میخواستیم سریال را بسازیم توانستیم با این عنوان مجوز ساختش را بگیریم اما در ابتدا نظرم بر نام «شعله پوش » بود.
 سپس عباس غزالی بازیگر این سریال گفت: فیلمنامه که به دستم رسید جذابیت داشت چرا که همه چیز در آن تصویری است و اتفاقات قصه در ذهنم شکل می گرفت. . قصه برایم جذاب و دوست داشتنی بود . فیلمنامه زیاد می خوانم و بیشتر گزیده کارم. دوست دارم کارهایی انجام دهم که یک پله مرا به جلو سوق دهد و در شأن مخاطب باشد. 
وی افزود: خوشحالم که با این گروه درخشان همکاری می کنم و خاطرات خوبی از پشت صحنه و جلوی دوربین در ذهنم باقی مانده است و هنوز با دوستان در ارتباط هستم.
مهدیه نساج بازیگر سریال مینو گفت: اینکه چطور انتخاب شدم را همه می دانند که از سریال آسپرین با آقای سلمان فرخنده آشنا شدم و در این سریال مرا به کارگردان معرفی کرد که انتخاب شدم . این نقش ژانر سختی بود که اتفاقات تراژیک بسیاری در سریال می افتد و تجربه خوبی بود.
وی ادامه داد: کار سختی بود و قطعا بیننده زمانی که آن را می بیند متوجه سختی ها می شود و خیلی دوست دارم نظرات منتقدان را بدانم.


سلمان فرخنده  بازیگر و نویسنده و مجری طرح این سریال بیان کرد: جای دونویسنده سریال در اینجا خالی است از ابتدا که شروع به نوشتن قصه کردم با کاری مستندگونه ای مواجه شدم  طرح اولیه آن قصه جنگی بود بعد از اینکه چند قسمت نوشته شد فیلمنامه شکل گرفت.


وی افزود: این سریال ماحصل تصمیم و تلاش تیم نویسندگان آن است و تیم کارگردانی و نوینسدگان بر روند اجرایی و قصه و دیالوگ تاثیر می گذارد . سر صحنه بسیار اتود زدیم و هر سکانس را قبل از اجرا تمرین می کردیم و سپس جلوی دوربین می‌بردیم. 
همایونفر درباره اسپانسر این سریال گفت: به غیر از سازمان اوج و روایت فتح که بخشی از دکور آن در بوستان ولایت و شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شد هزینه ساخت آن کمتر از پنج میلیارد چیزی حدود چهار میلیارد و نهصد میلیون تومان بود.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه یک سیما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته