دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1397 - 22:24
شهردار تهران:

چاره بسیاری از مشکلات ما در ادبیات و هنر سرزمین نهفته است

شهردار تهران گفت: چاره بسیاری از مشکلات ما در فرهنگ در ادبیات و هنر این سرزمین نهفته است.
کد خبر : 349378
260947.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهردار تهران در آیین بزرگداشت میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی که امشب در باغ کتاب تهران برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید اظهار کرد: کشور پهناور ایران طی تاریخ فرازونشیب‌های فراوانی به خود دیده و چاره بسیاری از مشکلات ما در فرهنگ در ادبیات و هنر این سرزمین نهفته است.


وی با اشاره به سخن ابوالحسن خرقانی که در قرن پنجم می‌زیست، افزود: او می‌گوید هرکه به درگاه ابوالحسن آمد نانش دهید و از ایمانش نپرسید؛ چه، آن‌کس که به درگاه باری تعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.


شهردار تهران افزود: به قول شاعر قلب ما بود مملو از شادی بی‌پایان، سعی ما بود بهر آبادی این سامان، من گمان می‌کنم اگر همه پیامبران عالم باهم مبعوث می‌شدند قطعاً فرقی میان پیام آنان نبود و یکی از علل آن هم این است که مبنای تاریخ‌های مهم در زمین چه به میلادی، چه به شمسی و چه به قمری مبداء حرکت پیامبران الهی است.


حناچی اذعان کرد: کشور ما، ایران ترکیبی از فرهنگ‌ها و اقوام مختلف است و همنشینی این اقوام را چه در پیش از اسلام و چه پس از اسلام به وضوح درک می‌توان درک کرد، همان‌طور که ترکیب بیش از ۲۰ یا ۳۰ قوم را در نقوش هخامنشی می‌بینیم.


شهردار تهران در پایان با بیان این‌که در روزگار سخت هموطنان مسیحی در جبهه‌های نبرد همراه ما حضور داشتند، گفت: ما در روزهای صلح هم آنان را فراموش نخواهیم کرد و ما همواره در کنار هم خواهیم بود و ایرانی آباد ایجاد خواهیم کرد.


انتهای پیام/۴۱۰۵/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته