دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امین‌زاده در گفتگو با آنا:

موفقیت صنعت ریلی در رعایت حقوق شهروندی

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به تأکید دولت بر رعایت حقوق شهروندی در دستگاه‌های مختلف، گفت: رعایت حقوق شهروندی در سفرهای ریلی موفق بوده است.
کد خبر : 349327

الهام امین‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی در دستگاه‌های مختلف دولت، گفت: در بررسی‌هایی که در مورد رعایت حقوق شهروندی در راه‌آهن صورت گرفته، مشخص شده که در این شرکت رعایت حقوق شهروندی در بسیاری از مواردی با شاخصه برخی از کشورهای پیشرفته جهان هماهنگی دارد.


وی با اشاره به اینکه پرداخت خسارات در موارد مختلف از جمله تأخیر در حرکت قطارها اظهار کرد: رضایتمندی از حقوق شهروندی در راه‌آهن به عنوان دستگاهی که به شکل مستقیم با شهروندان در تماس است، محسوس است.


امین زاده با اشاره بر اینکه پایش های مربوط به حقوق شهروندی بر مبنای مطالعه و پیگیری گزارش‌های که به طور معمول از دستگاه‌های اجرایی به دولت می‌رسد، صورت می‌گیرد، یادآور شد: اعتباری از سوی دولت برای توسعه حقوق شهروندی در دستگاه‌های مختلف اختصاص داده نشده، اما به همه دستگاه‌ها پیشنهاد کرده‌ایم که از روش‌ها  و ابزارهای نوین در این زمینه بهره گیرند، به عنوان مثال به راه آهن و مترو پیشنهاد داده‌ایم که برای توسعه این امر از فضای دیجیتال، بروشور، عکس و فیلم استفاده کنند و با ارائه کتاب‌هایی به شهروندان اطلاعات آنها را در این زمینه افزایش دهند.


وی با تأکید بر اینکه قوانین در حوزه حقوق شهروندی کافی است و لازم است که این قوانین به کار گرفته شود، گفت: در مورد اجرای حقوق شهروندی بانوان در دستگاه‌های دولتی، موضوع شایسته‌سالاری را در انتخاب مدیران  مورد توجه قرار داده‌ایم.


انتهای پیام/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته