دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 10:23

تهران‌گردی‌های مسجدجامعی کتاب می‌شود

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته -25 بهمن ماه- از غرفه‌های هشتمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران بازدید کرد.
کد خبر : 3493

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، احمد مسجد جامعی در حاشیه این بازدید درباره هشتمین نمایشگاه گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: «فرآیند گفت‌وگویی که در این فضا ایجاد شده است فرآیند یک تجربه و تبادل نظر است.این فعالیت فرهنگی اقدام ارزشمندی است. من در برخی از غرفه‌ها رفتم و سابقه‌شان را دیدم ولی فکر می‌کنم تهران محل دائمی برای این فعالیت را لازم دارد زیرا در تهران تمام اقوام حضور تاثیرگذار دارند و سنت‌ها، آداب و مناسبات قدیمی‌را روایت می‌کند بنابراین بهتر است ساختار دائمی داشته باشد.


وی اضافه کرد: «در چنین نمایشگاهی این جنب و جوش را همراه با غذا‌ها، موسیقی، انواع شیرینی‌های محلی را می‌توان با طراوت و نشاط شاهد بود.»


عضو شورای شهر درباره تور تهران‌گردی میراث فرهنگی عنوان کرد: «تهران‌گردی از روایت ایران است در این هفته بیش از 10 قسمت تاریخی ایران را در تهران دیدیم. در حقیقت توجه به این موضوع کلیتی است که در تهران‌گردی دیده می‌شود. رفتن به کارگاه‌هایی چون شیشه، سفال و صنایع دستی و فرش از این‌رو در تهران ایجاد شده است که خیلی از زندگی‌ها با آن پیوند خورده است. از آنجا که چنین کارگاه‌هایی دیده یا برپایی آنها شنیده نمی‌شود چنین اقدامات فرهنگی در حاشیه قرار می‌گیرند و ارزششان مورد غفلت واقع می‌شود.»


مسجد جامعی سپس تاکید کرد: « فعالیت‌های لازم و ضروری است که به صورت بی‌وقفه و گسترده‌تر مورد توجه قرار گیرد.»


وی گفت: «خانه مدرس از جمله بناهای تاریخی بود که به حال خود رها شده بود، ولی بازدیدی که از آن داشتیم باعث شد بخش خصوصی آن را بخرد و یا موزه صنعتی که ماه‌ها بود مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود بر اثر تهران گردی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.»


این عضو شورای شهر تهران افزود: «اگرچه ممکن است کارهای در دست انجام دربرخی‌فضاهای تاریخی با مشکلات روبه رو شده باشد ولی در هر صورت شروع کار انجام شده است. همچنین گردشگری در هتل‌ها دنبال این است که با مذاکرات و ایجاد امکانات جدید بازسازی انجام دهد. تهران بیان مناسبت‌هایی است که خاطرات، تاریخ و لایه‌های پنهان شهر را در بر می‌گیرد که لایه‌های زبانی و گفت‌وگویی را هم شامل می‌شود و بخشی از آن به عنوان گردشگری است که بخشی از طرح‌های مربوط به آنها هنوز به اجرا در نیامده است برای مثال طرح بیمه کارگردانی حمل‌ونقل دستی محصول همین موارد بوده است.»


وی ادامه داد: «من تا امسال 40 بار تهران‌گردی کرده‌ام و در این باره هم خواهم نوشت و هم خواهم گفت. البته مجموعه این روایت در قالب عکس، گزارش و متن در حال انتشار است.»


عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: «معرفی اسکلت 7 هزار ساله نیز در همین تهران‌گردی ها انجام شد بنابراین اگر به خوبی وارد حوزه افکارعمومی شود، پشتوانه خواستگاه مردم خواهد شد. کشف این اسکلت توسط یک دانشجو نشان از شفافیت تهران‌گردی است. در تهران‌گردی مسئله آنچنان که هست بیان می‌شود و هرکس از دیدگاه خود آن را بیان می‌کند بنابراین محدودیتی نیز در بیان آن وجود ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته