دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1397 - 16:23
شهردار تهران:

امیدواریم لایحه پرسمان محلی در مجلس به تصویب برسد

شهردار تهران گفت: اگر لایحه پرسمان محلی در مجلس تصویب شود، شهرداری‌ها دیگر به‌خاطر تأمین حقوق کارمندانشان مجبور نیستند مایملک خود را به فروش برسانند.
کد خبر : 349295
1397090612470835716005004.jpg

 


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی عصر امروز در همایش پرسمان همگانی محلی و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر با بیان این‌که ما شعاری دادیم که باید مابه‌ازای آن را تعریف کنیم اظهار کرد: این مهم از طریق فراهم کردن شرایط مساوی برای شهروندان فراهم می‌شود و به شعار تهران شهری برای همه شهروندان جامه عمل خواهد پوشاند.


وی افزود: ثروت یک شهر به میزان امکانات و فضاهایی است که به‌طور مساوی برای همه شهروندان خود فراهم می‌کند.
شهردار تهران با بیان این مطلب که شهرهای موفق دنیا شهرهایی هستند که در حوزه ایجاد قلمروهای عمومی موفق باشند، گفت: قلمرو عمومی جایی است که دسترسی به آن راحت و امن است و امکان یادآوری مسائل هویتی در آن فراهم بوده و شرایط برای انطباق بین گذشته، حال و آینده برای شهروندان میسر است.
حناچی تصریح کرد: وقتی از شهرهای جذاب دنیا مانند پاریس و آمستردام سخن به میان می‌آید این جذابیت به نسبت جمعیت این شهرها به مساحت زمینی است که در اختیار کل مردم قرار دارد و در حقیقت ثروت یک شهر در حوزه قلمرو عمومی آن شهر تعریف می‌شود.
شهردار تهران با بیان این‌که ما جزو کشورهایی هستیم که منابع محدودی دارند، تصریح کرد: این محدودیت ممکن است به واسطه منابع محدود یا سوءمدیریت باشد که بحث جدایی دارد.
وی با تعریف مدیریت استراتژیک به‌عنوان اختصاص منابع محدود به اولویت‌های مؤثر گفت: اگر این اولویت‌ها درست تشخیص داده نشود، منابع را در جایی مصرف می‌کنیم که اولویت ندارند و ما متأسفانه از این تجربیات در کشور کم نداریم.
حناچی اذعان کرد: موضوعیت همایش پرسمان همگانی محلی و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر می‌تواند شرایط را برای حضور ذی‌نفعان در مقیاس محلی برای آبادانی شهر فراهم کند و در این‌صورت شهروندان احساس می‌کنند هر قدمی که در محل و شهر برمی‌دارند تاثیر آن در محله و خانواده‌شان دیده می‌شود.
وی با اشاره به این‌که کسانی را دیده‌ایم که در خارج از کشور زندگی می کنند و ترجیح می‌دهند از محله خودشان خرید کنند، گفت: این به این دلیل است که عوارض اخذ شده، مستقیم در همان محله هزینه می‌شود و این در حالی‌است که کشور ما از این مکانیزم فاصله زیادی دارد .
شهردار تهران با بیان اینکه منابع درآمدی را باید به درآمد پایدار نزدیک کنیم، اظهار کرد: با ایجاد درآمد پایدار، شرایط توزیع عادلانه درآمد در محلات محقق می‌شود.
وی ابراز تصریح کرد: در صورتی که لایحه پرسمان محلی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، شهرداری‌ها دیگر به‌خاطر تأمین حقوق کارمندانشان مجبور نخواهند بود تا مایملک خود را به فروش برسانند.
حناچی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر در بندهایی از برنامه پنج ساله شهرداری، این لایحه پیش‌بینی شده و تأثیر خود را در شهر بگذارد و در بودجه سالیانه هم به این سمت برویم که محلی فکر کنیم و حس تعلق به محلات را افزایش دهیم .
وی در پایان گفت: یکی از شعارهای دولت در دوران انتخابات رعایت حقوق شهروندی بود و لایحه پرسمان محلی امروز قدم اولیه به سمت تحقق حقوق شهروندی در مقیاس محلی است.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب