دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1397 - 12:41
کی‌نژاد خبر داد:

جذب 900 عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی گفت: در فراخوان اخیر، نزدیک به 4 هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۹۰۰ نفر به عنوان عضو هیئت علمی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.
کد خبر : 349197
1546342551-photo-2019-01-01-15-02-32.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محمدعلی کی‌نژاد در نشست دبیران هیئت‌های اجرایی جذب مؤسسات پژوهشی کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار کرد: هم‌اکنون 98 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی مشغول فعالیت علمی هستند که 58 هزار نفر آنان در ۱۰ سال اخیر جذب شده‌اند.


وی افزود: جذب ۵۸ هزار نفر عضو هیئت علمی در ۱۰ سال اخیر در دنیا کم‌نظیر است و نکته مهم این است که در میان افراد جذب شده شاید به تعداد انگشت شمار فرد غیر منطبق با شئون هیئت علمی جذب شده باشد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: جذب اعضای هیئت علمی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی و نیازهای اعلامی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و به همین علت همیشه تعداد متقاضیان بیشتر از افراد جذب شده است.


وی افزود: در گذشته حدود ۳۵ هزار نفر در یک فراخوان شرکت می‌کردند ولی اخیراً این تعداد به ۴ هزار نفر کاهش یافته است که این موضوع در نتیجه بسترسازی‌های وزارت علوم و هیئت عالی جذب صورت گرفته است.


رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی گفت: جذب اعضای هیئت علمی بر اساس ارزیابی علمی و صلاحیت عمومی صورت می‌گیرد و اخیراً یک مرحله خود ارزیابی هم اضافه شده است ولی بیشتر فرآیند در خود دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و با رعایت شاخص‌های مشخص صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/4113/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب