دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1397 - 13:30
بهمن‌ماه برگزار می‌شود؛

همایش «مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب» در دانشگاه شهید بهشتی

چهارمین همایش ملی «مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب» با محوریت چالش‌های نظری و عملی در مردم‌سالاری دینی در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.
کد خبر : 349184
20180530165608_thumbnail_770x470.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چهارمین همایش ملی «مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب»، 28 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. مباحث نظری، مباحث کاربردی و مباحث تطبیقی از جمله محورهای این همایش است.


اهداف مورد نظر برای این همایش طرح نظریه مردم‌سالاری دینی به مثابه الگوی نوین و مطلوب نظام سیاسی، بررسی چالش‌ها و خلأهای نظری و عملی موجود در نظریه‌پردازی مردم‌سالاری دینی و غنی‌سازی مطالعات در حوزه اندیشه سیاسی اسلام با هدف گفتمان‌سازی برای نظریه مردم‌سالاری دینی است.


همچنین آینده‌پژوهی نظام مردم‌سالار دینی در جهان اسلام با توجه به مذاهب گوناگون اسلامی و تحولات جهان اسلام به عنوان یکی از اهداف مهم همایش مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب نام‌برده شده است.


لازم به ذکر است که چهارمین همایش ملی مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مرکز پژوهش‌های علوم انسانیِ اسلامی صدرا، کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی و سازمان بسیج اساتید کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4113


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته