دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1397 - 16:00
عضو کمیته فنی بسکتبال:

بازیکنان شاخص مورد چشم‌پوشی قرار نمی‌گیرند

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: هیچ‌گاه بازیکنان شاخص مورد چشم‌پوشی قرار نمی‌گیرند و به تیم ملی بسکتبال دعوت می‌شوند.
کد خبر : 349181
1857524.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال درحالی برگزار می‌شود که تیم‌ها هر هفته با جدیت بیشتری برای رسیدن به اهدافشان به مصاف هم می‌روند. در این میان بازیکنان مستعد تلاش می‌کنند تا با ارائه نمایشی قابل‌ِقبول نظر سرمربی تیم ملی بسکتبال را برای حضور در پنجره ششم انتخابی جام جهانی جلب کنند.


اسدالله کبیر درخصوص کیفیت رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال به خبرنگار آنا گفت: با توجه به‌ اینکه قرار بود امسال رقابت‌ها با حضور 12 تیم برگزار شود اما مشکلات اقتصادی منجر به حضور تنها 9 تیم شد، بازیکنان خوب در تیم‌ها تقسیم شده‌اند و 6 تیم درحال‌حاضر از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.


وی ادامه داد: تیم‌های نظامی که از قهرمانان بسکتبال در دوران خدمت سربازی بهره می‌برند، جزو تیم‌های خوب ما هستند. نیروی زمینی و رعد پدافند جزو تیم‌های نظامی هستند که از بازیکنان جوان و آینده‌داری استفاده می‌کنند. امسال تیم شیمیدر یکی از مدعیان جدی قهرمانی است. نفت آبادان بازگشت خوبی به مسابقات داشته و پس از چند فصل غیبت شاهد حضور ذوب‌آهن هستیم. پتروشیمی نیز مدعی اصلی قهرمانی به‌حساب می‌آید.


عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال افزود: نزدیک بودن تیم‌ها باعث شده که رقابت‌ها با جدیت بالایی دنبال شود. ما در دور برگشت شاهد کیفیت بالاتری خواهیم بود. بازیکنان آمادگی خود را در رقابت‌ها نشان می‌دهند و این امید را دارند که با حضور در تیم ملی بتوانند در پنجره ششم گام بلندی برای کمک به تیم ملی بردارند.


وی درباره دیدارهای تیم ملی بسکتبال و پنجره ششم انتخابی جام جهانی گفت: باتوجه به شرایطی که وجود دارد ما در دیدار با استرالیا که سطح بالاتری از تیم‌های آسیایی دارد و بازیکنان آن در یورولیگ و NBA آمریکا بازی می‌کنند، شانس زیادی برای برنده شدن نداریم ولی بازیکنان تیم ملی همه تلاششان را می‌کنند چون صعود استرالیا به جام جهانی قطعی است و شاید این تیم با انگیزه 100 درصد به میدان نیاید.


کبیر خاطرنشان کرد: تیم ملی بسکتبال این توانایی را دارد که برابر ژاپن برنده شود اگرچه این تیم از دو بازیکن خارجی بهره می‌برد ولی بازیکنان بسکتبال ایران با پیروزی در خانه فیلیپین نشان دادند که قابلیت صعود مستقیم به جام جهانی را دارند و در برابر ژاپن به چیزی جز پیروزی فکر نخواهند کرد.


وی درباره غیبت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی و نیاز تیم ملی بسکتبال به این بازیکنان در پنجره ششم گفت: هیچ‌گاه در تیم ملی بسکتبال از بازیکنان شاخص چشم‌پوشی نمی‌شود. حدادی و نیکخواه در پنجره پنجم هم دعوت شده بودند ولی به‌خاطرِ مشکلات شخصی که داشتند نتوانستند به کمک تیم ملی بشتابند. این بازیکنان حرفه‌ای بدون تردید در پنجره ششم هم دعوت می‌شوند و امیدوارم با حضورشان قدرت بسکتبال ایران را مضاعف کنند تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.


انتهای پیام/4051/4048/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: جام جهانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته