دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1397 - 10:32
حاشیه‌های جلسه علنی مجلس؛

می‌ترسم دلار به 20 هزار تومان برسد

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون مسئله بودجه با حواشی همراه بود.
کد خبر : 349140
Iran-parliament-government.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، فردین فرمند که در طول جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اعتراض به بودجه کشور مقابل جایگاه تحصن کرده بود، با اجازه مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت پشت تریبون مجلس قرار گرفت و گفت: چقدر باید برای برگزاری جلسه غیرعلنی اصرار کنم، اگر جلسه غیرعلنی برگزار نشود بیم آن می‌رود که دلار به 20 هزار تومان برسد.


وی اضافه کرد: من در این جلسه نمی‌توانم آنچه می‌خواهم را بگویم چرا که حرف‌هایم موجب تشویش اذهان است، اگر رئیس جلسه اجازه دهد 15 دقیقه صحبت می‌کنم!


مسعود پزشکیان به او گفت وقت شما گرفته شده صحبت‌ خود را بفرمایید.


فرمند که پشت تریبون مجلس رفته بود اظهار کرد: من از یک شهر کوچک آمده‌ام؛ سه هفته است به خانه نرفته‌ام چرا که نمی‌توانم  به سؤال‌های مردم پاسخ دهم. من حتی برای فوت پدرم هم گریه‌ نکردم اما اینجا برای بودجه گریه می‌کنم. امروز بودجه به مجلس آمده است و می ترسم که اگر جلسه غیرعلنی برگزار نشود، دلار به بالای ۲۰ هزار تومان هم برسد.


وی اظهار کرد: آمریکا هشت کشور را برای ارتباط نفتی با ایران مستثنی کرده است و ۵۰۰ نفر را در این کشورها گذاشته تا جایگزین نفتیشان را پیدا کنند و ارتباط نفتی با ایران را به صفر برسانند، با این شرایط نباید بودجه را با یک میلیون بشکه نفت بست.


بعد از صحبت‌های نماینده تقاضاکننده برای جلسه غیرعلنی، اسدالله عباسی در تذکر 225 در مخالفت با درخواست فرمند گفت: اگر پیشنهادی برای جلسه غیرعلنی داریم روند قانونی آن مشخص است و نباید وسط مذاکرات مجلس بحث‌های حاشیه‌ای ایجاد کنیم که ربطی به موضوع جلسه ندارد. هیئت رئیسه درباره درخواست آقای فرمند تصمیم بگیرد و اعلام کند. قانون فرآیند بررسی بودجه را مشخص کرده و نباید وقت مجلس را با این مسائل گرفت. این بدعت در جلسات صحن است.


غلامرضا کاتب هم طی سخنانی در مخالفت با درخواست نماینده میانه گفت: ماده 102 که به 10 نماینده اختیار داده اینگونه می‌گوید که در شرایط اضطرار و زمانی که امنیت کشور اقتضا کند، تشکیل جلسه غیرعلنی جایز است. اکنون کجای وضعیت کشور امنیتی است؟ اگر موضوع بودجه و اقتصاد مطرح است ربطی به ماده 102 ندارد.


وی اضافه کرد: جلسه اضطراری برای این است که پیشنهادهایی آماده شود و با سه چهارم به تصویب برسد، اکنون ما چه پیشنهادی روی میز داریم که جلسه تشکیل دهیم. ما در مجلس سه فراکسیون داریم، دوستان صبح مطالب خود را در این فراکسیون‌ها مطرح می‌کردند و به صورت محرمانه به دوستان ما می‌دادند که بر اساس فلان پیشنهاد درخواست جلسه غیرعلنی داریم!


بعد از صحبت‌های کاتب،  پزشکیان به مزاح به او گفت: رئیس کمیسیون آیین‌نامه شما هستید خودتان ببینید چه نوشته‌اید؟ و سپس درخواست نماینده میانه مبنی بر تشکیل جلسه غیرعلنی را به رأی گذاشت که این درخواست رأی نیاورد و مجلس بار دیگر وارد دستور جلسه خود شد و به آرامش رسید.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته