دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1397 - 08:50
وعده وزیر علوم:

منتظر دستاوردهای قوی و پیشرفته‌تر باشید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به دلیل بومی‌شدن و شکل‌گیری این دانش در بین اساتید کشور، در آینده شاهد دستاوردهای بیشتر و قوی‌تری خواهیم بود.
کد خبر : 349102

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، غلامی در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران ضمن تشکر از محققان، واحدهای دانشگاهی و سازمان‌های پژوهشی جهت ایجاد و تقویت همکاری‌های مشترک بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ایجاد فرصت هم‌افزایی بین دانشجویان و اساتید اظهار داشت: آنچه امروز در حوزه‌های علمی و پژوهشی انجام می‌گیرد یکی از مصادیق بارز خواستن، توانستن است.
وی افزود: در جریان شکل‌گیری محدودیت‌ها و عدم همکاری برخی کشورها در به‌کارگیری فناوری‌های علمی کشور، اراده جوانان و محققان کشور بر آن شد تا با تکیه بر توانایی‌های خود، تکنولوژی‌های مورد نیاز را به ثمر برسانند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروزه شاهد نمونه‌های مطلوبی از تلاش جوانان در هدف‌گذاری فعالیت‌های علمی کشورمان هستیم، به ساخت ماهواره‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این ماهواره‌ها در پایش و سنجش بسیاری از اطلاعات مورد نیاز جامعه و در اختیار قراردادن آن به دستگاه‌های اجرایی بسیار مؤثر هستند که در نوع خود اقدام پیشرفته و مهمی است.
غلامی تصریح کرد: تلاش محققان و پیشرفت‌های علمی؛ امروز جمهوری اسلامی ایران را در رده‌های برتر منطقه و جهان قرار داده و به دلیل بومی‌شدن و شکل‌گیری این دانش در بین اساتید کشور، در آینده شاهد دستاوردهای بیشتر و قوی‌تری خواهیم بود.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته