دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1397 - 16:55
خیزش نشاط اجتماعی/10

کاظمی: برنامه‌های متنوعی برای ایجاد نشاط در بین دانش‌آموزان داریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: فشارهای حوزه آموزشی مهم‌ترین موانع نشاط در بین دانش‌آموزان است و بر همین اساس برنامه‌های خوبی در این حوزه داریم.
کد خبر : 348981
n82666376-71871890.jpg

علیرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد نشاط در جامعه تلاش کرده‌ایم که در این مسیر حرکت کنیم.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه خاطرنشان کرد: باید این نکته را در نظر گرفت که یکی از استراتژی‌های حوزه معاونت پرورشی و مهم‌ترین اولویت ما در این خصوص ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان است اما برای آنکه این کار محقق شود اتفاقات متعددی باید شکل گیرد.


وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم نشاط و شادی در جامعه محقق شود باید موانع ایجاد آن در کشور را برطرف کنیم، ادامه داد: فشارهای حوزه آموزشی مهم‌ترین موانع نشاط در کشور هستند که اگر این فشار را از روی دانش‌آموز برداریم، می‌توانیم امید داشته باشیم که اجرای برنامه‌های نشاط بتواند موفق باشد زیرا دانش‌آموز در این شرایط می‌تواند بدود، بازی کند و یا اینکه تلویزیون نگاه کند و روحیه امید در او شکل گیرد.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه وضعیت نمره هنوز برای دانش‌آموزان ما دغدغه است، ادامه داد: وقتی دانش‌آموز دغدغه آموزش، دغدغه نمره و دغدغه کنکور داشته باشد، مدام در حال استرس است و نشاطی نخواهد داشت لذا بزرگ‌ترین خدمت آموزش‌وپرورش در ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان حذف فشارهای آموزشی است.


کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع باید گفت حذف آموزش‌های زائد، حذف کتاب‌های کمک‌درسی، حذف تکالیف مدرسه حذف تکالیف نوروز و ده‌ها مورد دیگر درواقع باهدف افزایش نشاط در مدارس بوده است.


وی با اشاره به اینکه این‌ها از جمله فعالیت‌های سلبی است و ما در کنار آن فعالیت‌های ایجابی نیز داریم، ادامه داد: این فعالیت‌های ایجابی در دو قسمت در حال انجام است، افزایش فعالیت‌های تربیت‌بدنی یکی از راه‌های افزایش نشاط به‌حساب می‌آید که تلاش کرده‌ایم ساعات آن را در مدرسه افزایش دهیم زیرا معتقدیم اثرات مستقیم نشاط و شادابی در دانش‌آموزان به جامعه برمی‌گردد.


کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اردویی، تئاتر و مسابقات فرهنگی و اجتماعی و فعالیت‌های گروهی در مدارس از جمله اقداماتی است که در جهت افزایش نشاط مدارس صورت می‌گیرد.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش گفت:‌ یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش‌وپرورش انتقال نشاط به جامعه است.


وی در خاتمه افزود: شاید در حال حاضر این موضوع را حس و لمس نکنید اما تأثیرات این حرکت نشان می‌دهد ما راه را درست رفته‌ایم اما هنوز مسیر زیادی تا تحقق اهداف باقی است.


انتهای پیام/4087/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته