دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1394 - 09:51

وزیر نیرو: قیمت آب و برق باید تعدیل شود

وزیر نیرو با بیان اینکه تداوم توسعه پایدار صنعت آب و برق در گرو تناسب هزینه‌ها و درآمدها است، گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ آب و برق باید هر سال به صورت پلکانی افزایش یابد و بر این اساس قیمت‌های آب و برق باید در کشور تعدیل شود.
کد خبر : 34879

حمید چیت‌چیان در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره تصمیم وزارت نیرو برای افزایش نرخ آب و برق افزود: در قانون هدفمندی یارانه‌ها بر رسیدن قیمت آب و برق به نرخ اقتصادی خود تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور تاکید شده بود، بنابراین تعدیل قیمت‌ها هم پشتوانه منطقی و هم پشتوانه قانونی دارد.


وی تصریح کرد: در پایان دولت دهم قیمت‌های آب و برق به صورت جهشی افزایش یافت، اما در باقی سال‌ها قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشد.


چیت‌چیان ادامه داد: البته در سال گذشته در دو گام قیمت برق و در یک نوبت قیمت آب تعدیل شد، اما واقعیت این است که هنوز هم نرخ فروش با قیمت تمام شده تولید فاصله دارد.


وزیر نیرو درباره میزان پیشنهادی وزارت نیرو برای افزایش بهای آب و برق اظهار کرد: وزارت نیرو پیشنهاد خود را به هیات دولت ارائه داده، اما نمی‌توان تا زمان تصمیم گیری قطعی دولت میزان پیشنهادی را اعلام کرد.


وی اعلام جزئیات پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش بهای آب مشترکان پر مصرف را نیز به زمان اعلام تصمیم دولت در این باره موکول کرد. چیت‌چیان تاکید کرد:‌ اعمال افزایش بهای آب و برق باید به صورت تدریجی صورت گیرد تا در سبد هزینه‌ خانوار مشکلی ایجاد نشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب