مدیران موفق رسانههای توانمندی پشت سر دارند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از هرمزگان، محمد امین ایمانجانی عصر امروز با حضور در شورای اطلاعرسانی استان هرمزگان ظرفیتهای استان هرمزگان در حوزه دریا، معماری، صنایع و معادن خاطرنشان کرد و گفت: استراتژی حرکت دانشگاه در این استان باید در محور ظرفیتهای آن منطقه تدوین و برنامه ریزی شود تا بتوان با تکیه بر این داشتهها، حرکتهای بعدی را ترسیم و اجرا کرد.
وی، به نقش رسانه در پیشبرد اهداف یک سازمان پرداخت و از آن به عنوان بازوی توانمد یک سازمان یاد کرد و افزود: مدیران موفق همواره رسانههای توانمدی را پشت سر دارند که با برنامه ریزی مدون، افکار عمومی را با خود همراه ساخته و آنان را در رسیدن به اهداف مورد نظر همراهی میکند.
مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان قدرت رسانه را غیرقابل انکار دانست و اظهارکرد: با وجود فراهم آمدن زمینههای مختلف در حوزه اطلاعرسانی، شبکههای اجتماعی و ماهوارهای، جنگهای فیزیکی دیروز جای خود را به جنگ رسانهای و تبلیغاتی داده و قدرت رسانهها امروز در جنگ نرم دشمن به خوبی محسوس و ملموس است و این رسانه میتواند گاهی چون بمب اتم خاصیت ویرانگری و بازدارندگی داشته باشد.
ایمانجانی از تشکیل تیم افکارسنجی حرفهای و جریانسازی در حوزه رسانهای خبر داد و افزود:در طرح پایش که یکی از سیاستهای حوزه رسانهای بوده مشارکت دادن دانشجویان به عنوان عناصر خلاق و اصلی مورد تاکید است تا بتوان با جریانسازی درست و موقع، مطالبات را به سمت رسانهها هدایت کنیم.
وی با بیان اینکه روزنامه فرهیختگان بهعنوان یک کالای فرهنگی است افزود: امروز تغییر و تولید محتوا و بالا رفتن کیفیت این تولیدات بهعنوان نماد شاخص این روزنامه مطرح است و سعی داریم با شناخت تهدیدها، انتقادات سازنده، انعکاس واقعیتها، اعتمادسازی، پیشبینی بحرانها در حوزه رسانه این نشریه را به جایگاه مطلوب و مردمپسندی هدایت کنیم.
مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان استفاده از ظرفیت نخبگان را مهم دانست و تأکید کرد: علاوه بر اینکه باید در حوزه روزنامهنگاری از جدیدترین متد ژورنالیستی کمک گرفت بلکه باید ظرفیت نخبگان را نیز بهخوبی شناسایی و بکار گرفت.
ایمانجانی تغییر رویکرد رسانهای، نگاه علمی به سایتهای دانشگاهی را خواستار شد و گفت: اصلیترین هدف ما در دانشگاه همراه ساختن رسانه با دانشگاه است و قصد داریم تا با قدرت رسانه، به کمک دانشگاه و تولیدات علمی با رویکردی جدید و پژوهش محور بیاییم و تا رسیدن به نقطه بالندگی، دانشگاه را همراهی کنیم.
وی روابط عمومی را قلب تپنده یک سازمان دانست که باید با تمام اعضا و جوارح جامعه ارتباط مؤثر و تأثیرگذاری داشته باشد و بتواند در این میدان بهدرستی نقشآفرینی کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه به تاریخچه دانشگاههای استان هرمزگان پرداخت و گفت: دانشگاههای استان هرمزگان بهخصوص دانشگاه آزاد اسلامی حاصل انقلاب اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب رشد کرد و اکنون در این استان با دارا بودن 45 درصد جمعیت دانشجویی،18 واحد و مرکز، 4 مرکز رشد، 27 محصول تولیدی در مرکز رشد، بهعنوان بزرگترین مجتمع آموزش عالی استان مطرح است.
مهدی باقری نقش روابط عمومیها را بهعنوان یک رسانه ذکر کرد و افزود:هر چه در عصر ارتباطات بهپیش میرویم نقش رسانهها هم پررنگتر و نیاز به سرمایهگذاری در این حوزه نیز بیشتر احساس میشود.
وی خواستار توجه بیشتر واحدها و مراکز استان به مقوله اطلاعرسانی و روابط عمومی شد و اظهار کرد: روابط عمومیها نقش مهمی را در یک سازمان به عهدهدارند که باید با دادن آموزشهای لازم و کسب تجربه در این حوزه، نیروهای متخصصی را پرورش داد و از ظرفیت آنان در رشد و توسعه رسانهای واحد استفاده کرد.
به گزارش آنا، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان با بازدید از بخشهایی از دانشگاه در مقبره گلزار شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه یاد این عزیزان و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.
انتهای پیام/4121
انتهای پیام/