دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 20:28
امام‌جمعه استان بوشهر:

دانشگاه‌ها باید به‌طور ویژه به مسئله کارآفرینی توجه داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان بوشهر گفت: از جمله مباحث پر اهمیت که دانشگاه‌ها و مجامع علمی باید به‌طور ویژه بدان توجه داشته باشند، مسئله کارآفرینی است.
کد خبر : 348767
05.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری عصر امروز در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: ما در سالیان گذشته در فضای علمی استان بوشهر شاهد حضور و درخشش تک‌ستاره‌ها بوده‌ایم، لیکن برای رسیدن به قله‌های دانش و پیشرفت واقعی نیاز به جریان انداختن یک فرهنگ عمومی درزمینهٔ علم و دانش داریم.


وی با بیان اینکه استان بوشهر به رغم داشتن استعدادهای فراوان در میان نوجوانان و جوانان خود تاکنون موفق به موفقیت درخورشان دست نیافته‌اند افزود: نبود زیرساخت‌ها، توجه نداشتن مسئولان به آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اهمیت ندادن لازم به منابع انسانی و جوانان از جمله موانع پیشرفت واقعی علم و دانش در استان بوده است.



نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت‌ها و تحولات صنعتی بوشهر در سال‌های آینده و تبدیل این استان به قطب صنعتی کشور، توجه به مهارت‌آموزی و رشته‌های فنی و حرفه‌ای، محیط‌زیست، علوم هسته‌ای، پتروشیمی و داروسازی بیش از پیش احساس می‌شود.


صفایی تأکید کرد: از جمله مباحث پر اهمیت که دانشگاه‌ها و مجامع علمی باید به‌طور ویژه بدان توجه داشته باشند مسئله کارآفرینی است که از مدیران و کارکنان معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خواستار توجه جدی به مباحث فرهنگی و ورزشی در مراکز سما هستیم و در مدارس سما توجه به کیفیت باید مقدم بر کمیت قرار گیرد.



اسماعیل عبداللهی دبیر هیئت‌امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نگاه ویژه‌ای به آموزش عالی و آموزش‌وپرورش دارد، و با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» تأکید ویژه‌ای بر راه‌اندازی مدارس تخصصی در استان بوشهر داریم و رشته‌های تحصیلی بهیاری و طراحی دوخت در مقطع متوسطه را راه‌اندازی می‌کنیم.


باقر کریمی معاون دانشگاه و رئیس مرکز سما بوشهر نیز به معرفی مجموعه سما و دستاوردهای فرهنگی، پژوهشی و تربیت‌بدنی پرداخت.


انتهای پیام/4121


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته