دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 19:33
رضوان‌طلب تصریح کرد؛

فعالیت هیئت‌های جذب در راستای انتخاب شایسته‌ترین افراد است

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم گفت: شرکت‌کنندگان در فراخوان‌های جذب اعضای هیئت‌علمی همگی دارای صلاحیت علمی و عمومی کافی برای خدمت در دانشگاه‌ها هستند.
کد خبر : 348763
1546265629-photo-2018-12-31-17-40-48.jpg

به‌گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا رضوان‌طلب در نشست دبیران هیئت‌های جذب مؤسسات پژوهشی اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد امور جذب از نظر علمی و صلاحیت عمومی در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی صورت می‌گیرد و مرکز جذب صرفاً به لحاظ شکلی بر پرونده‌ها نظارت می‌کند تا جذب براساس امتیازات افراد و مُرّ قانون صورت گیرد.


وی تأکید کرد: دبیران جذب در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی مسئولیت شفاف‌سازی امور جذب را برعهده دارند و باید به ابهاماتی که از طرف متقاضیان مطرح می‌شود پاسخ صریح بدهند و برای این کار باید وقت کافی اختصاص دهند.


رضوان‌طلب در ادامه این نشست به بیان نکاتی در خصوص بهبود عملکرد مؤسسات پژوهشی پرداخت و گفت: پرهیز از اهداف کلی، تعیین مأموریت‌های مشخص و تعریف پژوهش براساس تقاضای کارفرمای مشخص را از جمله نکاتی است که می‌تواند فعالیت مؤسسات پژوهشی را متحول کند.


وی با تأکید بر محور بودن پژوهش معطوف به هدف در موسسات پژوهشی و پژوهشگاه‌ها گفت: خارج شدن از این زمینه و انجام اموری همانند دانشگاه‌ها در این مراکز از قبیل پذیرش دانشجوی دکتری، به عملکرد این مؤسسات لطمه وارد می کند.


در ادامه این نشست دبیران هیئت‌های جذب مؤسسات پژوهشی نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در زمینه مسائل خاص و متفاوت این مؤسسات در مقایسه با دانشگاه‌ها بیان کردند و مسئولان مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ارائه پاسخ به سؤالات بر پیگری و لحاظ کردن موارد مطرح شده در قوانین و فرآیندها تأکید کردند.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته