دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 15:17
دانشمندان انگلیسی بررسی کردند؛

چالش دانشگاه‌ها در آمادگی نیروی کار آینده

یکی از مشکلات فعلی دانشگاه‌ها این است که چگونه می‌توانند دانشجویان را برای شغل‌هایی که هنوز وجود ندارد، آماده کنند.
کد خبر : 348673
back-of-graduates-during-commencement-at-university--close-up-at-graduate-cap-855832316-5a99dada18ba0100375a44ef.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از گاردین، اکثر کودکان امروزی در آینده به حرفه‌هایی مشغول می‌شوند که هنوز وجود خارجی ندارند. بنابراین کشورها به سیستم آموزشی نیاز دارند که بتواند نیازهای بازار کار را برطرف کند و نیروی انسانی سازگار با آن تربیت کند.


دانشگاه‌ها نقش بسزایی در شکل‌گیری آینده دارند، مؤسسات آموزشی علاوه‌بر انجام تحقیقات پژوهشی، وظیفه دارند دانشجویان را برای شغل‌ها و حرفه‌های آینده آماده کنند. با این حال در میانه انقلاب صنعتی چهارم، پیش‌بینی این که بازار کار آینده به چه شکل خواهد بود، بسیار دشوار است. پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌هایی مانند اتوماسیون و هوش مصنوعی، می‌تواند تغییرات زیادی در نیازهای بازار کار آینده به وجود آورد. حال سؤال اینجاست که  آیا سیستم آموزشی می‌تواند با این تغییرات هماهنگ شود و نیازهای آموزشی نیروی انسانی را در آینده تأمین کند؟


پاسخ به این سؤال از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون 65 درصد از کودکانی که امروزه تحصیلات ابتدایی خود را آغاز می‌کنند، در آینده مشغول به کارهایی می‌شوند که در حال حاضر  به وجود نیامده‌اند یا اختراع نشده‌اند. دانشمندان انگلیسی در یک مطالعه جدید به بررسی سرعت تغییرات ناشی از تکنولوژی و تأثیر آن بر افزایش پیچیدگی‌های کاری و حرفه‌ای در آینده پرداخته‌اند.


براساس مطالعه جدید، انگلستان نمی‌تواند نیروی کار موردنیاز برای کارهای پیش‌بینی‌شده را تأمین کند. این کشور تا سال 2030  به 600 هزار تا 1.2 میلیون نفر نیروی کار مستعد در بخش مالی، کسب‌وکار، تکنولوژی، رسانه و ارتباطات مخابراتی نیاز خواهد داشت.


مسئولان دانشگاهی باید توجه ویژه‌ای به این مشکل داشته باشند و راه حلی برای آن پیدا کنند. دانشگاه‌ها باید مهارت‌های موردنیاز بازار کار آینده را پیش‌بینی کنند تا بتواند نیازهای نیروی کار در آینده را رفع کند.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته