دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 15:11
غلامرضا غفاری:

قانعی‌راد اهمیت ویژه‌ای به نظرات نخبگان می‌دادند

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم گفت: اگر صحبت دانشگاه مؤثر و دانشگاه اجتماعی را مطرح می‌کنیم، مرحوم قانعی‌راد می‌تواند ممتازترین فرد این عرصه باشد.
کد خبر : 348664
812814.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم گفت: مرحوم قانعی‌راد نسبت به تجلیل از برجستگان علمی و توجه کردن به ارزش‌های علمی اهتمام ویژه داشت. ایشان جامعه‌شناس ممتازی بود که نظیرش را کمتر داشته‌ایم. آثار قانعی‌راد این قابلیت و پتانسیل را دارد که شاگردان ایشان و کسانی که به جامعه‌شناسی علاقه دارند، آثار او را مورد مداقه و مطالعه قرار دهند.


وی افزود: ایشان دو دوره رئیس انجمن جامعه‌شناسی بودند. کمتر جامعه‌شناسی داریم که به‌اندازه مرحوم قانعی‌راد برای اجتماع اثرگذار علمی وقت بگذارد. ایشان به نظرات نخبگان اهمیت ویژه داده و از آنها استقبال می‌کردند.


معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم بیان کرد: برخی جامعه‌شناس‌ها فقط کار نظری می‌کنند، برخی کار سیاستی می‌کنند و برخی به جامعه‌شناسی مردم‌نهاد روی می‌آورند؛ اما قانعی‌راد در هر سه مورد با بصیرت و بینش عالمانه حضور فعال داشتند.


غفاری تأکید کرد: اگر صحبت دانشگاه مؤثر و دانشگاه اجتماعی را مطرح می‌کنیم، مرحوم قانعی‌راد می‌تواند ممتازترین فرد این عرصه باشد.


معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: استاد قانعی‌راد بیشتر از هر چیزی دغدغه مسائل اجتماعی را داشت و فقط به کار آکادمیک علمی نمی‌‌پرداخت.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

برچسب ها: غفاری وزیر علوم
ارسال نظر
قالیشویی ادیب