دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 13:55
شهردار تهران:

مدیریت شهری باید به ارزش‌های شهر توجه ویژه داشته باشد

شهردار تهران در مراسم رونمایی از سردیس مرحوم محمدامین قانعی‌راد گفت: نظام مدیریت شهری باید به ارزش‌های شهر توجه ویژه داشته باشد.
کد خبر : 348639

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، پیروز حناچی در مراسم رونمایی از سردیس سیدمحمدامین قانعی‌راد، جامعه‌شناس فقید اظهار کرد: وظیفه نظام مدیریت شهری این است که علاوه بر کارهای سیویل و امور جاری، به بخشی از ارزش‌های شهر که ممکن است به‌طور طبیعی همه آن ها را نشناسند، توجه ویژه داشته باشد.


وی با بیان این‌که بخش عمده‌ای از این ارزش‌ها کسانی هستند که به‌عنوان سرمایه انسانی این شهر مورد توجه قرار گرفته‌اند و دکتر قانعی‌راد یکی از این اشخاص است، عنوان کرد: در راستای وظیفه نام‌گذاری معابر که توسط شورا تعقیب می‌شود، باید زمینه‌های معرفی ابعاد شخصیتی و وجودی این افراد فراهم شود، چرا که این افراد بی‌دلیل ماندگار نیستند و ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند.


حناچی با اشاره به این‌که ما روزانه از خیابان دکتر قریب عبور می‌کنیم و هر بار او را به یاد می‌آوریم، گفت: دکتر قریب نیز ویژگی‌هایی داشت که او را از بسیاری دیگر متمایز می‌کرد و جناب قانعی‌راد نیز این‌گونه بود.


شهردار تهران گفت: علم جامعه‌شناسی بسیاری از بحران‌ها را قبل از اتفاق افتادن تشخیص می‌دهد و کسانی‌که با این علم آشنا باشند هشدارهایش را می‌پذیرند، اما دیگران ممکن است موضع بگیرند، به‌ویژه اگر در مسند مسئولیت باشند.


وی با اشاره به بخشی از خصیصه‌های سیدمحمد امین قانعی راد افزود: از ویژگی‌های ایشان این بود که در عین حفظ فاصله و نگاه نقادانه، همواره امکان رویارویی را فراهم می‌کردند و با این‌که امکان اصطکاک وجود داشت، اما برای اصلاح جامعه همیشه این ریسک را می‌پذیرفت.


شهردار تهران با بیان این‌که در همکاران دانشگاهی‌مان دو طیف داریم، گفت: یک گروه افرادی هستند که صرفاً به امور آکادمیک می‌پردازند و گروه دیگر افرادی هستند که در کنار این امور، به موضوعات نگاه نقادانه و اصلاحی دارند. 


وی افزود: قطعاً دکتر قانعی‌راد نیز از این جنس بود و صراحت لهجه‌ای که در کنار شوخ طبعی داشت، باعث می‌شد بتواند موضوعات سخت و شکننده را با گویش قابل قبول بیان کند، خصوصاً در مقابل کسانی‌که نمی‌خواستند بپذیرند.


گفتنی است سردیس دکتر سیدمحمدامین قانعی‌راد در ابتدای خیابان سهیل سابق که نام آن به اسم این جامعه‌شناس فقید تغییر یافت، نصب شد و توسط همسر مرحوم و شهردار تهران از آن رونمایی شد.


انتهای پیام/4105/ن
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته