دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا؛

تیمی آسیایی که حاضر نشد در جام جهانی بازی کند

تیم فوتبال هند این روزها تنها به حضور در دور مقدماتی جام ملت‌ها می‌تواند افتخار کند.
کد خبر : 348530
India_national_team_at_Olympics_1948.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در بین تمامی تیم‌هایی که در جام ملت‌های آسیا حضور دارند، هندی‌ها رکوردی منحصر به فرد دارند که البته نمی‌تواند باعث افتخار و غرور این تیم شود. هندی‌ها تنها تیمی هستند که یک بار می‌توانستند در جام جهانی شرکت کنند، اما حاضر نشدند چنین افتخاری به فیفا داده و در رقابت‌های زیر نظر فیفا به میدان بروند.


این اتفاق قبل از مسابقات 1950 رخ داد. هندی‌ها پیش از این رقابت‌ها برای شرکت در مسابقات مقدماتی ثبت نام کرده بودند. اما از آنجایی که هیچ یک از تیم‌های آسیایی در مسابقات ثبت نام نکرده بودند، هندی‌ها بدون برگزاری رقابت مقدماتی راهی جام جهانی شدند.


در جام جهانی قرار بود که آنها با سوئد، ایتالیا و پاراگوئه در گروه سوم مسابقات به میدان بروند. اما پیش از آغاز مسابقات، فدراسیون فوتبال هند از رقابت‌ها کنار کشید. دلایل زیادی برای این اتفاق گفته شد. از جمله هزینه بالای سفر با کشتی به کشور برزیل، نداشتن فرصت تمرین و اولویت داشتن مسابقات المپیک به جام جهانی از نظر هندی‌ها.


با این وجود اکثر مورخین گفته‌اند که بازیکنان هندی عادت داشتند پابرهنه فوتبال بازی کنند و از آنجایی که فیفا با این امر مخالفت کرد، آن‌ها حاضر به شرکت در جام جهانی نشدند.


هر چه بود، هند افتخار حضور در جام جهانی را از دست داد و دیگر هرگز به چنین افتخاری نزدیک هم نشد.


انتهای پیام/ 4051/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته