دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 10:04

دیدار رئیس دانشگاه تهران با رئیس مؤسسه فرهنگی اکو

رئیس دانشگاه تهران ضمن بازدید از مؤسسه فرهنگی اکو با رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : 348526
1546237142-a5.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی با محمدمهدی مظاهری، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، دیدار و از بخش‌های مختلف این مؤسسه بازدید کرد.


نیلی احمدآبادی با اشاره به عضویت دانشگاه تهران در دو اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها (IAU) و اتحادیه دانشگاه‌های پاسیفیک (AUAD) ایده تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های کشورهای عضو اکو را مطرح و آمادگی دانشگاه تهران را برای میزبانی اولین اجلاس آن اعلام کرد.


محمدمهدی مظاهری، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه‌ها در راهبرد فرهنگی اکو گفت: تشکیل شورای علم و فرهنگ، اخذ بورسیه‌های متعدد از مجامع دانشگاهی کشور، انعقاد ده‌ها تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و تأکید بر پژوهش‌محور بودن مطالعه فرهنگ از جمله برنامه‌های این مؤسسه در دوره جدید مدیریت اکو بوده است.


وی در پاسخ به پیشنهاد رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: ما از تشکیل اولین اتحادیه مشترک دانشگاه‌های اکو استقبال می‌کنیم. ما در زمینه‌های مختلف می‌توانیم مشارکت کنیم؛ ورزش یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیپلماسی عمومی نیز مورد توجه جدی قرار گرفته و برگزاری اولین المپیاد ورزشی دانشجویان کشورهای عضو اکو می‌تواند گام مؤثر و قابل توجهی در این زمینه باشد.


گفتنی است در پایان این دیدار رئیس دانشگاه تهران و هیأت همراه از بخش‌های مختلف مؤسسه فرهنگی اکو بازدید کرده و از نزدیک در جریان تحولات و فعالیت‌های صورت گرفته در دوره جدید فعالیت این نهاد بین‌المللی قرار گرفتند.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته