دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 10:35

انتخابات ریاست جمهوری کنگو برگزار شد

انتخابات ریاست جمهوری کنگو روز گذشته برگزار شد.
کد خبر : 348521
534x356_cmsv2_c5e8d1ab-8ec5-560d-abbd-b6b3f07bd486-3544350.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در کنگو در حالی برگزار شد که به‌زعم تحلیلگران سیاسی، می‌تواند برای اولین بار در تاریخ  زمینه را برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در این جمهوری فراهم کند.


در انتخابات روز گذشته در حدود 46 میلیون نفر ثبت‌نام کرده بودند.


احزاب مخالف دولت، مسئولان برگزاری انتخاباتی را متهم کردند که از رأی دادن مردم در حوزه‌هایی که احتمال پیروزی کاندیدای اپوزیسیون بود، ممانعت به عمل آورده‌اند. 


در مقابل، مسئولان اعلام کرده‌اند که برخی از دستگاه‌های اخذ رأی دچار اشکال بوده و نام افرادی که ثبت‌نام کرده بودند را در اختیار نداشته است. برخی از افرادی که از رأی دادن بازماندند، به‌طور نمادین با داشتن برگه‌های رأی در دست در خیابان‌های شهر «بنی» تجمع کردند.


کمیسیون انتخابات کنگو اعلام کرده است که برگزاری انتخابات در سه شهر بنی، بوتمبو و یومبا را به دلیل شیوع ابولا به تعویق خواهد انداخت؛ تصمیمی که باعث خشم بسیاری از مردم شده است.


هنوز مشخص نیست با توجه به شرایط پیش‌آمده، نتیجه انتخابات چگونه اعلام خواهد شد و همین موضوع، موجب نگرانی بسیاری از سیاستمداران کنگو که مخالف رئیس‌جمهور این کشور هستند، شده است.


«جوزف کابیلا» از 2001 تاکنون رئیس‌جمهور کنگو بوده و بسیاری وی را متهم به نقض آزادی بیان و سوءاستفاده از قدرت برای بقا در قدرت می‌کنند.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته