دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 09:26
در سفر دهقانی به آذربایجان

شاخه اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در جمهوری آذربایجان تأسیس شد

در سفر رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به جمهوری آذربایجان، شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی تأسیس شد.
کد خبر : 348501
1546192037-1546166654-2.png

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات، در سفر رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به جمهوری آذربایجان، شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی تأسیس شد.


دهقانی درخصوص اهداف این سفر اظهار داشت: رایسست براساس اساسنامه خود و با هدف تأمین منابع اطلاعات علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حتی کتابخانه‌های ملی و بزرگ کشورهای مختلف می‌تواند شاخه خود را در این سازمان‌ها تأسیس کند.


وی افزود: یکی از برنامه‌های رایسست برنامه‌ریزی در راستای ترویج زبان و ادبیات فارسی و ترغیب جامعه بین‌الملل به استفاده از منابع اطلاعات علمی فارسی موجود در رایسست است.


دهقانی ادامه داد: البته تقاضا برای استفاده از منابع علمی فارسی رایسست صرفاً به یک سطح کلی محدود نمی‌شود و به طور خاص در دنیا دانشگاه‌های مختلفی وجود دارد که در آنها یا کرسی زبان و ادب فارسی وجود دارد و یا اینکه رشته زبان و ادب فارسی در مقاطع مختلف مانند دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا تدریس می‌شود.


وی عنوان کرد: برنامه حمایت از این کرسی‌ها و دانشگاه‌های دارای رشته‌ها یا دوره‌های زبان فارسی را نیز به عنوان یکی از اولویت‌های خود در سال گذشته دنبال کرده‌ایم که بازخورد خوبی نیز داشته است. درحقیقت براساس اقدامات بالا تاکنون درخواست‌های زیادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای تاسیس شاخه رایسست واصل شده که برای عملیاتی سازی آنها در حال اقدام و برنامه‌ریزی هستیم.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته