دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1397 - 20:00
فرماندار مینودشت:

حرکت مردم در 9 دی تهدیدی بزرگ را به فرصت تبدیل کرد

فرماندار مینودشت گفت: حرکت آگاهانه مردم در 9 دی تهدید بزرگ تفرقه را به فرصت تبدیل کرد و نماد وحدت شد.
کد خبر : 348460
IMG_3959.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مینودشت، سیدرضا طباطبایی عصر امروز در نشست بصیرتی استادان،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت اظهار کرد: 9 دی مظهر وحدت مردم بود و به‌رغم اینکه دشمنان تلاش کردند که بین صفوف مردم تفرقه عمیقی ایجاد شود؛ ولی حرکت آگاهانه مردم این تهدید بزرگ را به یک فرصت تبدیل کرد و نماد وحدت شد.


وی اظهار کرد : حماسه 9 دی یکی از برهه‌ها و مقاطع ویژه انقلاب اسلامی است که برخی آن را با دوره جنگ مقایسه می‌کنند و حتی برخی حساسیت آن را از دوران دفاع مقدس نیز بالاتر می‌دادند؛ چون انقلاب با یک پیچیدگی خاصی مواجه شد؛ اما به‌رغم پیچیدگی‌ها و حساسیت‌ها  از این صحنه هم سربلند بیرون آمد.


فرماندار مینودشت گفت: 9دی نشانه بصیرت ملت بود و مردم حضورشان یک حضور بصیرانه بود، ضمن اینکه به نوعی 9دی اقتدار نظام را مجدداً متجلی کرد و این اقتدار به‌رغم دشمنی‌هایی که از سوی دشمنان خارجی و نادانان داخلی صورت گرفت وکشور هم تحت فشار بود؛ ولی نظام مقتدرانه عبور کرد و خود این امر باعث شد که اقتدار نظام در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی بیشتر شود.


 طباطبایی بیان کرد: 9 دی حضور میلیونی مردم که در سراسر کشور اتفاق افتاد در حقیقت وحدت و انسجام مردم را بیش از گذشته کرد و مردم به این باور رسیده بودند که اگر می‌خواهیم کشور را نجات دهیم، راهش این است که همه با هم  وسط بیاییم و فتنه را خاموش کنیم  و این اتفاق هم افتاد و بعد از 9 دی حضور گسترده و متحدانه مردم در حقیقت آبی بود که بر آتش برافروخته  توسط دشمنان  ریخته و حرکت انقلاب تضمین شد. 


وی 9 دی  را نماد و نشانه ولایت مداری مردم  عنوان کرد و افزود: آنچه که انقلاب را در مقاطع مختلف از جمله در هشت سال دفاع مقدس و در فتنه 88  حفظ کرد، ولایت‌مداری مردم بود. 


فرماندار مینودشت ادامه داد: انقلاب اسلامی حرکتی بود که از دل آن حکومتی به‌نام حکومت ولایت فقیه و حکومت اسلامی  بیرون آمد، که  حرکتی نو و جدید بود و تا قبل از انقلاب اسلامی هر حرکتی در دنیا  می‌شد در دو قالب آن را تفسیر می‌کردند. اگر ضدیت با شوروی سابق داشت می‌گفتند این یک حرکت لیبرالیستی است و اگر ضدیت با آمریکا و غرب داشت می‌گفتند این یک حرکت مارکسیستی است؛ بنابراین اتفاقات دنیا در این دو قالب تفسیر می‌شد؛ اما انقلاب اسلامی این انحصار شکست و حرکتی را آغاز کرد که سنخیتی با لیبرالیسم غربی و مارکسیسم شرقی نداشت.


طباطبایی ریشه دشمنی غرب و شرق و استکبار  با انقلاب اسلامی را الگوی جدیدبودن آن دانست و گفت: این نظام  و الگوی جدید ستون‌هایی دارد که مهم‌ترین آن اصل ولایت فقیه است  و نقطه‌ای که بیشترین حمله به آن صورت می‌گیرد  همین ولایت فقیه است؛  چون می‌دانند که یکی از عوامل مهم در موفقیت  انقلاب اسلامی اعتقاد قلبی مردم به این اصل است.


فرماندار مینودشت 9دی را در حقیقت پاسخی به این شبهه‌افکنی‌ها قلمداد کرد و گفت:  9دی حرکت بزرگی بود که مردم در عمل گفتند  ما همچنان پایبند به اصل اساسی و مترقی ولایت فقیه هستیم.


وی گفت: دوران فتنه همیشگی است و این فتنه‌های ریز و درشت  همیشه وجود دارد که با بصیرت و آگاهی دادن می توانیم  آن را خنثی کنیم 
سید رضا طباطبایی در پایان راه‌شناسی، جبهه‌شناسی، جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی را از مؤلفه‌های اساسی بصیرت دانست و تصریح کرد: باید خود را به این مؤلفه‌ها تجهیز کنیم.


آذر اسکندری رئیس واحد مینودشت نیز در ابتدای این مراسم گفت: 9دی روز دشمن‌شناسی است و خدا را شاکریم که نعمت نه گفتن مقابل استکبار را به ما داده است که بتوانیم روی اصول‌مان بایستیم.  


اسکندری افزود: 9دی نورافکنی  بر سردر نظام جمهوری اسلامی ایران است که با نورافشانی‌اش  فضای فتنه را برای همه ما روشن کرده  است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته