دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1397 - 17:48
یک مسئول تعزیرات خبر داد:

ته‌مانده حراج‌های خارجی برتن مارک‌پوشان ایرانی

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات گفت: ته‌مانده بازار حراج خارجی وارد کشور شده و با قیمت بالا به مردم فروخته می‌شود.
کد خبر : 348427
3281418_282.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تعزیرات حکومتی، عبدالمجید اجتهادی از آمار 90 درصدی پوشاک قاچاق در بازار خبر داد و گفت: نمیتوان به بهانه اینکه تولید داخل کفاف نمی‌دهد، اجازه دهیم قاچاق پوشاک اتفاق افتد.


وی با رد این مسئله که تولید در داخل نباید انحصاری و جزیره‌ای باشد، افزود: گزارش‌هایی به‌دست ما می‌رسد که اجناس (ته‌مانده بازار خارجی) است و اجناسی وارد کشور می‌شود که با قیمت بسیار پایین در حراجی‌ها خریداری شده و در کشور با قیمت بالا به مردم فروخته می‌شود.


مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم این قاچاق وارد می‌شود و برای ما محرز است ولی قانوناً نمی‌توانیم برخورد کنیم!


وی گفت: برخی برندهای جا افتاده در کشور مورد استقبال مردم است، تصور می‌کنم مشکل از تولیدکننده است که به اندازه نیاز مردم اقدام به تولید نمی‌کند.


اجتهادی ادامه داد: تولیدات باید انبوه و گسترش یابد تا با قیمت بالاتر در اختیار مردم قرار گیرد.


وی افزود: به حدود 100 نفر از آقایان که صاحب‌نام هستند و قاچاق آن‌ها محرز است اعلام کردیم اگر خواهان واردات کالای خوب خارجی هستید، از راه قانونی وارد شوید.


اجتهادی تصریح کرد: عده‌ای جوسازی می کنند که واردات قانونی پوشاک خارجی امکان‌پذیر نیست؛ اما چرا؟ ما قانون داریم و حاکمیت آنقدر مقتدر است که قادر به اجرای قانون باشد.


وی پیشنهاد داد: قصد جلوگیری از کالاهای قاچاق را داریم؛ اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تولید داخل پاسخگوی نیاز مردم باشند.


اجتهادی ابراز امیدواری کرد مسیر صادرات تولیدکنندگان داخلی هموار و توزیع‌کنندگان کالای خارجی قانون را رعایت کنند و افزود: امیدواریم تعزیرات مجبور به برخوردهای قهری نشود!


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان تعزیرات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته