دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 05:42
گاردین مطرح کرد؛

نظام ارزیابی جدید انگلستان، فرصتی برای مدرسه‌های خصوصی

تغییر ساختار در سیستم ارزیابی آموزش انگلستان شانس پذیرش دانش‌آموزان از مدرسه‌های خصوصی را در دانشگاه‌ها افزایش می‌دهد.
کد خبر : 348393
3000.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از گاردین، اطلاعات جدید نشان می‌دهد آزمون‌های ارزیابی آموزشی در مدرسه‌های دولتی بسیار دشوار است که این امر به نفع دانش‌آموزان در مدرسه‌های خصوصی است. بازسازی‌های اخیر در سیستم ارزیابی شانس پذیرش دانش‌آموزان مدرسه‌های خصوصی در دانشگاه‌های برتر را افزایش می‌دهد و حتی باعث می‌شود شانس بهتری در کسب موقعیت‌های شغلی داشته باشند.


نتایج بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که سطح دشواری آزمون‌ عمومی آموزش ثانوی در مدرسه‌های دولتی انگلستان بالاتر از مدرسه‌های خصوصی است. سادگی آزمون عمومی آموزش ثانوی در مدرسه‌های خصوصی باعث افزایش شانس دانش‌آموزان این مدرسه‌ها در دانشگاه‌ها می‌شود.


تجزیه‌ و تحلیل‌ روی چند آزمون‌ از مدرسه‌های خصوصی نشان می‌دهد که بخش خصوصی همچنان از آزمون‌های عمومی آموزش ثانوی بین‌المللی استفاده می‌کند. این در حالی است که مدرسه‌های دولتی مجبور به برگزاری آزمون‌های عمومی آموزش ثانوی با سطح دشوار هستند.


تغییرات ساختاری؛ به نفع دانش‌آموزان مدرسه‌های خصوصی


تغییرات ساختاری در سیستم آزمون‌ عمومی آموزش ثانوی به نفع دانش‌آموزان مدرسه‌های خصوصی شده است. درحالی‌که وزارت آموزش‌وپرورش انگلستان مدرسه‎های دولتی را مجبور به برگزاری آزمون‌های دشوار می‌کند، بسیاری از مدرسه‌های مستقل تغییرات را قبول نکردند و همچنان از آزمون‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند.


در سال 18-2017 حدود 91 درصد از دانشجویان پذیرش‌شده در رشته‌های انگلیسی و ریاضی از فارغ‌التحصیلان مدرسه‌های خصوصی بوده‌اند. طبق گزارش‌ها، شانس یک دانش‌آموز از مدرسه خصوصی برای شرکت در آزمون عمومی آموزش ثانوی بین‌المللی 136 بار بیشتر از هم‌سن‌وسالانش در مدرسه‌های دولتی است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته