دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 17:19

مسابقه معماری موزه بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح در نظر دارد طراحی اولیه معماری موزه بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از طریق برگزاری یک مسابقه بین المللی به انجام برساند.
کد خبر : 34825

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از سایت سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این سازمان پروژه‌ طراحی معماری «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» را برگزار و از علاقه‌مندان دعوت به ثبت‌نام کرده است.


این موزه مؤسسه‌ای دائمی، عمومی و ملی بوده و هدف از تأسیس و راه اندازی آن ایجاد زمینه‌های لازم، برای شناخت عمیق تر از دوره انقلاب اسلامی ایران و دوره دفاع مقدس (جنگ هشت ساله عراق با ایران)، زمینه‌های تاریخی، نقش پررنگ رهبری و مردم ایران، رویدادها، حقایق، ارزش‌ها و دستاوردهای این دو دوره مهم از تاریخ معاصر ایران است.


این موزه در حکم نهاد رسمی و مرکز جامع برای تدوین و عرضه «روایت» دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز پژوهش درباره آن دوران است. به این منظور در این موزه آثار و شواهد عینی و ذهنی باقیمانده از این ادوار گردآوری، نگهداری، سازمان دهی، تدوین و بازآفرینی، عرضه و نمایش داده خواهد شد و امکانات و تسهیلات پژوهش درباره موضوع های ذکرشده برای پژوهشگران فراهم می‌شود.


مسابقه طراحی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران در یک مرحله و به صورت آزاد و در سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد. داوطلبان شرکت در مسابقه می‌بایست پس از ثبت نام، در مهلت تعیین شده طرح های خود را تهیه و در موعد معین آن را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند. طرح‌های عرضه شده طبق ضوابط مسابقه، داوری خواهد شد و نتایج آن طبق تقویم به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.


انتخاب طرح‌های برتر و رتبه‌بندی آن‌ها زیر نظر هیأت داوران مسابقه انجام خواهد شد. از میان طرح‌های رسیده به دبیرخانه مسابقه حداکثر پنج طرح برگزیده و رتبه‌بندی خواهد شد و جوایزی به آنها تعلق خواهد گرفت. این جوایز به ترتیب رتبه به شرح زیر است:


طرح برگزیده اول 100 میلیون ریال


طرح برگزیده دوم 80 میلیون ریال


طرح برگزیده سوم 60 میلیون ریال


طرح برگزیده چهارم 40 میلیون ریال


طرح برگزیده پنجم 20 میلیون ریال


هیات محترم داوران علاوه بر 5 طرح برگزیده، 10 طرح را نیز با عنوان قابل تقدیر معرفی خواهند کرد که به این طرح‌ها لوح تقدیر و نشان مسابقه تعلق خواهد گرفت.


متخصصان علاقه‌مند می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، به پایگاه اینترنتی دبیرخانه مسابقه به آدرس www.irhdm.ir مراجعه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته