دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شافعی:

میزان تعرفه مبادلات کالایی با سوریه 4 درصد است

رئیس اتاق ایران ضمن اعلام آمادگی برای بازسازی سوریه، گفت: میزان تعرفه کالا بین ایران و سوریه به‌جز چند کالا، 4 درصد است.
کد خبر : 348245

به گزارش خبرنگار حوزه بازرگانی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در ابتدای نشست مشترک فعالان بخش خصوصی ایران و سوریه، غلام‌حسین شافعی بااشاره به سفرهای فی‌مابین مسئولان و بخش خصوصی ایران و سوریه گفت: این سفرها قطعاً عمق راهبردی روابط ایران و سوریه را نشان می‌دهد و نشان از ارتباط خوب میان دو کشور است.


وی بااشاره به پیروزی‌های اخیر دولت سوریه بر داعش تأکید کرد: از اتفاقات اخیر در سوریه بسیار خرسندیم.


رئیس اتاق ایران بااشاره به دوران پیش از داعش توضیح داد: باید برای توسعه بخش‌های مختلف سوریه آماده باشیم. بخش خصوصی ایران آماده رفع نیازهای سوریه در تمام زمینه‌ها است.


شافعی با بیان اینکه اتاق ایران اقدام به ایجاد ستاد بازسازی سوریه کرده است، تصریح کرد: اتاق ایران با استفاده از تمام ظرفیت خود در زمینه‌های مختلف، تلاش دارد تا تمام امکانات خود را در این زمینه به مردم سوریه ارائه کند.


وی بااشاره به اینکه اقدامات اولیه تشکیل اتاق ایران و سوریه انجام شده است، گفت: ریاست این اتاق به‌عهده آقای پیرمؤذن است که مذاکرات مقدماتی با طرف سوری انجام شده است و این دوستان به سوریه سفر خواهند کرد.


رئیس اتاق ایران بااشاره به اینکه براساس تفاهم‌نامه بین اتاق‌ها، همکاری مشترک بین ایران و سوریه افزایش پیدا خواهد کرد، تأکید کرد: بخش‌های خصوصی ایران و سوریه باید در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی همکاری مؤثری داشته و سطح همکاری‌های خود را ارتقا دهند.


شافعی با اذعان به اینکه در بازسازی و تجارت کالا می‌توانیم همکاری خوبی با طرف سوری داشته باشیم، بیان کرد: تجارت مابین دو کشور ایران و سوریه بر پایه تجارت آزاد بوده است اما به‌دلیل وجود جنگ در سوریه، بهره‌برداری مناسبی از این قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور صورت نگرفته است و امیدواریم سطح ارتباطات اقتصادی ما در آینده افزایش پیدا کند.


وی بابیان‌اینکه براساس قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور ایران و سوریه، تعرفه کالاها بسیار پایین است، افزود: میزان تعرفه کالا به‌جز چند کالا، 4 درصد است که این خود وضعیت خوبی برای افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی است.


شافعی با اشاره به اینکه اتاق ایران در این موقعیت ویژه می‌تواند از تمام امکانات خود استفاده کند تا وارد فاز عملیاتی برای توسعه و گسترش و بازسازی سوریه شود، افزود: امیدواریم با صحبت‌های پیش‌رو، نقطه‌عطفی در همکاری‌های فی‌مابین به‌وجود آید.


انتهای پیام/4092/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته