دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1397 - 09:55
آنا گزارش می‌دهد؛

نمره نهایی دانشجویان پیام‌نور چگونه محاسبه می‌شود

نحوه برگزاری امتحان‌های پایانی دانشگاه پیام‌نور کمی با سایر دانشگاه‌ها فرق دارد به همین دلیل نحوه محاسبه نمره نهایی در این دانشگاه متفاوت است.
کد خبر : 348049

به گزارش خبرنگار آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نحوه برگزاری امتحان‌های پایانی دانشگاه پیام‌نور کمی با سایر دانشگاه‌ها فرق دارد.


این دانشگاه آزمون‌های پایانی را به صورت سراسری در کل کشور برگزار می‌کند به همین دلیل نحوه محاسبه نمره نهایی در دانشگاه پیام‌نور با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است.


دانشجویان این دانشگاه اگر نمره میان‌ترم داشته باشند، در این صورت نمره پایانی از ١٢ محاسبه شده و با نمره میان‌ترم جمع می‌شود.


سقف میان‌ترم هشت نمره است. دانشجویان اگر نمره میان‌ترم هفت از هشت کسب کرده باشند و در امتحان پایانی نمره ۱۰ از ۱۲ ثبت شده باشد،‌ نمره پایانی از جمع این دو یعنی 17 می‌شود.


دانشجویان اگر نمره میان‌ترم نداشته باشند، در این صورت نمره پایانی از 20 محاسبه خواهد شد. بدین ترتیب که هر نمره‌ای در برگه امتحان کسب کرده باشند ضرب در 10 و سپس تقسیم بر 6 خواهد شد. مثلا اگر نمره پایانی 10 از 12 باشد نمره نهایی با ضرب‌در 10 و تقسیم بر 6 محاسبه می‌شود یعنی نمره 16.66 لحاظ می‌شود.


سیستم گلستان برای مقطع کارشناسی نمرات 9.5 تا 9.99 را در سیستم  10 رد می‌کند و برای مقطع ارشد نمرات 11.5 تا 11.99 را 12 ثبت خواهد کرد.


دروس ترم تابستان میان‌ترم ندارند. عدم شرکت در امتحان پایانی به منزله حذف درس خواهد بود. اگر دانشجویی نمره پایانی را 12 کسب کرده باشد و نمره میان‌ترم 6 نمره از هشت نمره داشته باشد، سیستم گلستان به نفع دانشجو نمره 20 نهایی را برای او در نظر خواهد گرفت.


نمره‌های دروس تستی  ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از آزمون در سیستم جامع گلستان، منوی مشاهده نتایج آزمون دانشجو  قابل مشاهده خواهد بود. دانشجو برای مشاهده نمرات خود باید شهریه را پرداخت کند.


انتهای پیام/4040/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
فاطمه قوام ابادی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
۰
نمره پایان ترم
قالیشویی ادیب