دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1397 - 10:28
معاون آموزشی وزارت علوم:

ظرفیت‌های آموزش عالی کشور هدفمند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به ظرفیت بالای آموزش عالی کشور به استفاده مطلوب و هدفمند از ظرفیت‌ها و استعدادهای آموزش عالی کشور تأکید کرد.
کد خبر : 347894

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور که با حضور محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، پیش‌قدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور برگزار شد، شریعتی نیاسر با بیان اینکه همه سیاست‌های معاونت آموزشی وزارت علوم در راستای افزایش کیفیت در دوره‌های آموزشی دانشگاهی است، اظهار داشت: کیفیت‌بخشی به دوره‌های آموزش عالی دانشگاه‌ها در کشور، طرح ساماندهی و سطح‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در کشور از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم است.


وی همچنین در خصوص نتایج طرح ساماندهی و سطح‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور توضیحاتی ارائه کرد. 


آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی نیز در خصوص طرح مهارت افزایی و توان اشتغال‌پذیری دانشجویان کارشناسی خبر داد و از این طرح به‌عنوان مهم‌ترین سیاست فعلی وزارت علوم در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: منظور از اشتغال‌پذیری، اشتغال‌زایی نبوده و هدف، ایجاد ظرفیت‌های ورود به فضای کسب‌وکار پیش از دانش‌آموختگی است.


وی در خصوص طرح‌های پیوند، نوسازماندهی کارگروه‌های تخصصی دفتر برنامه‌ریزی درسی، سطح‌بندی دانشگاه‌ها، یکپارچه‌سازی آئین‌نامه‌ها و آئین‌نامه تحصیل هم‌زمان دانشجویان استعداد درخشان نیز توضیحاتی ارائه کرد.


این نشست در دو نوبت صبح و عصر در سالن شورای دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد و با پرسش و پاسخ اعضا با معاون آموزشی وزارت علوم پایان یافت.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته