دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آفریده:

اتمسفر سینما حال و هوای خوبی ندارد

مشاور عالی انجمن کارگردانان سینمای مستند گفت: هر کسی از ظن خود مشکلات سینما را بیان می‌کند، اما حقیقت بین همه اهالی سینما است.
کد خبر : 347871
mohamad-afaride-b_2146470125.jpg

محمد آفریده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره مهار موج ساخت فیلم‌های ضد خانوادگی و شوخی‌های سخیف در فیلم‌ها اظهار کرد: این موضوع به کل سینما برمی‌گردد، به مدیریت سینما، فعالیت‌ها و نگاه‌هایی که در کل سینما حاکم شده است. شرایط و اتمسفر سینما حال و هوای خوبی ندارد. این جریانی که در سینما شاهد آن هستیم نشان‌دهنده آن است که متأسفانه ما سینما را مدتها است رها کرده‌ایم.


 مشاور عالی انجمن کارگردانان سینمای مستند افزود: برای یک سینمای زنده نیاز به همه گونه فیلم وجود دارد و هیچ فیلم و سینمایی جای کسی را تنگ نمی‌کند، مشکل از آنجاست که عده‌ای به‌خاطر روابط، پول، سرمایه‌های مشکوک و ارتباط‌های نامشخص فقط می‌خواهند سینمای خود را در این شرایط داشته باشند و شرایط حال‌ حاضر ما متأسفانه شرایط بیمار‌گونه‌ای است که به سینما لطمه می‌زند و آن‌را از طراوت و نوآوری و حضور خلاقانه نیروهای مولد دور می‌کند.


وی گفت: یکی از علت‌های مهم گرایش و افزایش فیلم‌های سطحی و دم دستی در سینما، هزینه‌هایی است که تولید سینمای مسئولانه و نقادانه و اجتماعی برای سازندگان آن بوجود می‌آورد. اگر الان یک فیلم اجتماعی متعهدانه که حرفی برای گفتن دارد بسازید، گرفتار خواهید شد، چون نه جامعه تحمل شنیدن آن‌را دارد و نه مدیر و مسئول و دست‌اندرکار حوصله درد سر، ولی تولید فیلم‌های ساده پسند که به کسی و سازمانی هم نیاز ندارد و پولش را هم از جیب مردم درمی‌آورد و به رونق سینما هم کمک می‌کند ظاهرا راحت‌تر است. من شخصا با فیلم سرگرم‌کننده و جذاب در چارچوب‌های عرفی و فرهنگی مردم اصلا مخالفتی ندارم مسئله اصلی این است که این سینما اگر همه سینما باشد ما باید فاتحه سینما را بخوانیم.


آفریده ادامه داد: تا سینما در کل به یک هماهنگی و یک برنامه‌ریزی عادلانه و تناسبی منطقی و طبیعی دست پیدا نکند این مشکلات برطرف نخواهد شد.


وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی درست و حساب‌شده هر کاری امکان‌پذیر است، عنوان کرد: هر کسی از ظن خود مشکلات سینما را بیان می‌کند اما حقیقت بین همه اهالی سینما است. باید همه سلیقه‌ها و همه فعالان عرصه سینمایی در کنار هم جمع شوند و با یک نگاه همدلانه به رفع مشکلات بپردازند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: سینمای مستند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته