دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 14:58

مانور نظامی مشترک چین و روسیه در پکن

نیروهای نظامی چین و روسیه از امروز یکشنبه در پکن تمرین نظامی خود را آغاز کردند.
کد خبر : 34784

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شینهوا، هدف از این مانور نظامی آمادگی برای رژه ماه آینده است که با هدف یادبود پایان جنگ‌ جهانی دوم برگزار خواهد شد.


براساس این گزارش، علاوه بر کشورهای چین و روسیه، نیروهای نظامی کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، کوبا و مکزیک در رژه نظامی سوم ماه سپتمبر مشارکت خواهند کرد.


از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: مانور مذکور در شهر «ولادیووستوک» که قرار است تا ۲۸ آگوست (6 شهریور) ادامه یابد، با حضور ۲۲ ناو، حدود ۲۰ هواپیما و بیش از ۵۰۰ نیروی دریایی از دو طرف برگزار خواهد شد.


این مانور در حالی برگزار می‌شود که پکن و مسکو همکاری‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود را افزایش داده‌اند و روسیه نیز به بدترین بن‌بست با غرب از زمان پایان جنگ سرد رسیده است. دو طرف ماه می نخستین مانور دریایی مشترک خود را در آب‌های اروپایی دریای سیاه و مدیترانه برگزار کردند. این دورترین مانور دریایی چین بود که در بیرون از آب‌های داخلی برگزار شد.
«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی اغلب نشست‌هایی را برگزار می‌کنند و دو کشور که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، معمولاً موضع مشابهی را درباره موضوعات محل مناقشه از جمله درگیری سوریه دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته