دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1397 - 13:02
ریچارد هاس:

نفوذ آمریکا در خاورمیانه کم شده است

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا اعلام کرد که نقش و نفوذ این کشور در خاورمیانه کاهش یافته است.
کد خبر : 347784
maxresdefault.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «ریچارد هاس» در چند رشته یادداشت در حساب کاربری خود در توئیتر وضعیت منطقه خاورمیانه را بسیار خطرناک توصیف کرد.


وی در یکی از توئیت‌های خود نوشت: اسرائیل به سوریه حمله می‌کند، عربستان سعودی به جنگ در یمن ادامه می‌دهد، ترکیه خود را برای حمله به کردهای سوریه آماده می‌کند، بشار اسد در قدرت است، داعش به کار خود ادامه می‌دهد، ایران سرگرم گسترش نفوذ منطقه‌ای خود است و روسیه نیز به بانفوذترین قدرت منطقه تبدیل شده است. به خاورمیانه پس از آمریکا خوش آمدید.



رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در یادداشتی دیگر ادامه داد: پدید آمدن واژه خاورمیانه بدون آمریکایی به این معنی نیست که ثبات مبتنی بر نظر آمریکا ایجاد شده است. نقش آمریکا در منطقه خاورمیانه در حال کاهش است، همان‌طور که بازیگران و دولت‌های منطقه‌ای در حال گرفتن امور به دستان خود بدون توجه به منافع این کشور هستند. تا زمانی که آمریکا منافع خود را محدود تعریف می‌کند، وضعیت همین‌گونه است.



هاس در مصاحبه‌ای با نیز منطقه خاورمیانه را خطرناک‌ترین نقطه جهان دانسته و گفته بود سال آینده احتمال بروز درگیری میان ایران با عربستان سعودی و یا رژیم صهیونیستی وجود دارد.


انتهای پیام/4093/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: ریچارد هاس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته