دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1397 - 12:00
محمد بنا:

حداکثر استفاده را از جام تختی خواهیم برد

سرمربی تیم ملی گشتی فرنگی گفت: باید حداکثر استفاده را از رقابت‌های جام تختی ببریم.
کد خبر : 347771

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمد بنا در حاشیه رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از برترین نفرات ما در دور نخست انتخابی شرکت نکردند و این رقابت‌ها اگرچه سطح زیاد بالایی نداشت اما از شور و هیجان مناسبی برخوردار بود.


وی افزود: اگر نفرات اصلی را کنار بگذاریم، موجودیت ما همین کشتی‌گیران هستند که در مرحله نخست کشتی گرفتند. باید این رقابت‌ها برگزار می‌شد تا بتوانیم با نفراتی که بیرون مانده‌اند تیمی را برای حضور در رقابت‌های جام جهان‌پهلوان تختی تشکیل دهیم. هیجان روز دوم رقابت‌های انتخابی از اولین روز بیشتر بود و امیدوارم امروز که رقابت‌ها به‌پایان می‌رسد بتوانیم نفراتی شایسته را برای تیم ملی برگزینیم.


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمونه در وزن 97 کیلوگرم علی اکبر حیدری و مهدی علیاری در مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی حضور نداشتند و این درحالی‌است‌ که علیاری به‌خاطر کسب مدال برنز در رقابت‌های جهانی سال 2018 مجارستان از شرکت در رقابت‌های جام تختی معاف خواهد بود بنابراین نیاز است که در این وزن حتی نفر چهارم انتخابی را برای جام تختی مشخص کنیم. می‌توانیم در رقابت‌های جام تختی حداکثر استفاده را از برترین‌های کشتی ببریم. شاید در برخی وزن‌ها نفرات کمتر و در بعضی اوزان نفرات بیشتری را برگزینیم و در نهایت براساس کادر فنی نفرات نهایی انتخاب می‌شوند.


وی در مورد اینکه رقابت‌های جام تختی در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی جایی ندارد، تصریح کرد: این خواسته ما از سرپرست فدراسیون کشتی بود تا بتوانیم از نفرات بیشتری در تورنمنت تختی استفاده کنیم؛ چرا که برای اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و می‌توانیم در رقابت‌های جام تختی در هر وزن پنج تا 6 نماینده داشته باشیم. امتیاز لازم برای حضور در رنکینگ با شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان به‌دست می‌آید و درحال‌حاضر موفق به حضور در رقابت‌های جهانی 2019 قزاقستان خواهیم شد و برای کسب سهمیه کامل المپیک مشکلی پیش‌رو نداریم.


بنا یادآور شد: در رقابت‌هایی که رنکینگ اتحادیه جهانی را شامل می‌شوند تورنمنت‌های معتبری داریم که می‌توانیم به نمونه‌هایی چون جام حیدرعلی‌اف در آذربایجان، وهبی امره ترکیه و ایوان پادوبنی روسیه اشاره کنیم که با حضور در این رقابت‌ها، ملی‌پوشان ما می‌توانند به‌خوبی خود را مهیای حضور در رقابت‌های مهم کنند.


وی تأکید کرد: مهم‌ترین هدف ما این است که بتوانیم بازی‌های المپیک 2020 توکیو را با آبرو به‌پایان برسانیم تا بتوانیم برای چهار سال آینده از نیروهای جوان در بدنه کادر فنی استفاده کنیم و میدان را به جوانان بدهیم؛ چرا که بعید می‌دانم که من دیگر توان و نیروی لازم برای المپیک بعدی که سال 2024 برگزار می‌شود را داشته باشم.


انتهای پیام/4048/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته